Moderátor: Niara
Ugrás a(z) 1 oldalra
Szerző Hozzászólás
AngelOfHate
avatár
Csatlakozott: 2005.10.19.
Hozzászólások: 2

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Wraith: The Oblivion
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#2509 Elküldve: 2005.07.21., 23:15

Nagyon kellemes kiegészítõ hozzá a NeCRoPoLiCe oF aTLaNTa  

Azt nézegettétek e már? Jó karaktereket hoztak benne össze :dead:


Vissza az elejére
Dexter
avatár
Csatlakozott: 2005.08.27.
Hozzászólások: 1581

Kedvenc szerepjátékok:
World of Darkness
Warhammer 40.000
Warhammer fantasy
#1702 Elküldve: 2005.04.21., 02:47

A [b:8000b4d803]Wraith [/b:8000b4d803]engem akkor fogott meg elõször, mikor olvastam egy rövid novellát róla. Az állam esett le az elsõ bekezdés után! Borzasztóan nyomasztó, szomorú :( .  

A novella azóta is megvan, de sajna az író igazi neve nincs meg, csak a [i:8000b4d803]mûvészneve [/i:8000b4d803]:( De majd lehet beküldöm és az Adminisztrátor úr eldönti, hogy mi legyen a sorsa :roll:


Vissza az elejére
Edorn
avatár
Csatlakozott: 2005.08.26.
Hozzászólások: 1869

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Changeling: The Dreaming
WoD - Hunter: The Reckoning
Mutant Chronicles
#841 Elküldve: 2005.03.01., 21:23

Stent írta:

Nemsokára ígérem készen lesz egy fordítás ízelítõ az alapönyvbõl, csak várjátok ki! Már nem várat magára sokat! ;)

 

Az említett részletet épp most raktam fel. Sajnos nem volt idõm hozzápakolni a képeket, meg formázni... De majd valamikor pótolom... Illetve akkorra remélem Stent is elküldi az utolsó két oldalt a bevezetõbõl, mert az egyenlõre még hiányzik... De így is :leborul: -ok elõtte, amiért lefordította ezt nekünk! ;)


A legfontosabb törvény az örök változás törvénye, amely kimondja, hogy minden törvény változik

Vissza az elejére
Ismeretlen
avatár
Csatlakozott: 1970.01.01.
Hozzászólások: 535

Kedvenc szerepjátékok:
Kult
Kult
Kult
#457 Elküldve: 2005.02.19., 10:28

Sajnos ilyen jellegû tapsztalataim nincsenek, mivel még nem volt szerencsém aktívan se játszani, se mesélni a Wraith-et. Eddig mindig heves ellenállásba ütköztem, ha ezzel jöttem. Talán a mostani csapatom vevõ lenne rá. De azt hiszem igazatok van, lealábbis ami a mesélõi terheket illeti. Ez nagyon nehéz feladat! Egy kiscit sem lehet lazítani benne, mert akkor tönkremegy az egész. Mert ugyebár azért akármilyen horrort is mesél az ember, a játékosok hajlamosak hülye benyögésekkel tönkretenni a hangulatot (visszatérõ problémám, hogy ezt hogyan kellene kezelnem, sajnos még nem jöttem rá a megfelelõ gyógyírre). Nehéz, nagyon nehéz. De ez végre igazi kihívás! :twisted:


Vissza az elejére
docker
avatár
Csatlakozott: 2005.09.30.
Hozzászólások: 140

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#450 Elküldve: 2005.02.19., 00:25

Dexter írta:

szerintem leginkább a kicsi csapatok számára élvezetes (max 2-3 fõ + a mesélõ).

 

pláne...  

Ilyet nagyobb csapatnak mesélni, felér egy öngyilkossággal... :akasztas:


Vissza az elejére
Dexter
avatár
Csatlakozott: 2005.08.27.
Hozzászólások: 1581

Kedvenc szerepjátékok:
World of Darkness
Warhammer 40.000
Warhammer fantasy
#441 Elküldve: 2005.02.18., 00:50

A [b:a57a5b32c9]Wraith[/b:a57a5b32c9]-et egyetlen szóval tudom jellemezni: zseniális. A maga nemében természetesen. Koncepciója miatt viszont erõsen réteg játék - talán ezért élt annyit amennyit a WW keze alatt.  

Mesélni borzasztó nehéz, és a játékosnak sincs könnyû dolga benne; valamint szerintem leginkább a kicsi csapatok számára élvezetes (max 2-3 fõ + a mesélõ). Na de majd ha lesz egy "általános" topic itt (nem a könyvek boncolgatása) ott mindenki elmondhatja a benyomását a játékról. Én kíváncsian várom :P


Vissza az elejére
docker
avatár
Csatlakozott: 2005.09.30.
Hozzászólások: 140

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#439 Elküldve: 2005.02.18., 00:15

A könyv olvasása után rengeteg benyomásom volt.  

Többek között teljesen új irányt nyit a történetek terén amely végtelennek tûnik.  

Másrészt ember legyen a talpán aki ilyet [b:e109283af9]tud[/b:e109283af9] mesélni, ehhez nem elég holmi tapasztalat, ehhez horrornak kell lenned... :twisted:


Vissza az elejére
Ismeretlen
avatár
Csatlakozott: 1970.01.01.
Hozzászólások: 535

Kedvenc szerepjátékok:
Kult
Kult
Kult
#426 Elküldve: 2005.02.16., 21:55

Oké! És ím! Jön a "kritika"! Nyugika! Ez jobb lesz, mint amit a Requiemre borogattam! ;)  

 

Szal!  

Wraith, the Oblivion, jelentése Lidérc (bár nem teljesen fedi ezt az angol jelentést, de ennél pontosabban asszem nem lehet lefordítani). Oblivion = Feledés.  

Be kell vallanom, hogy engem már azóta érdekeltek a szellemek, amióta a Vampire The Masquerade-ban olvastam a Giovannik-ról és azok Nekromancia diszciplínájáról. Aztán 2000-ben a kezembe került egy leírás és kritika a Wraith-rõl és azóta hajszoltam ezt a kiadványt, mely igazából nem váltotta be a hozzáfûzött sikereket annak idején, - már a második kiadás is több, mint 6 éves! :o - ez nem a minõségi problémák miatt alakult így.  

 

A játék kényes témát feszeget, ez pedig nem más mint a nagybetûs Halál. Mi van utána, ha van utána valami? Milyen ott az élet? Megváltás következik, vagy a pokol? Nos a White Wolf szerint egyik sem, bár néha poklian szörnyû helynek festi le az õ Alvilágát.  

 

Fura módon a Wraith ott kezdõdik, ahol a legtöbb szerepjáték véget ér. A karakter halálánál.  

 

Elõsször minden zavaros és kusza. A lélek azt sem tudja, hogy mi történt vele. Egy folytó plazmás burokban ébred, melybõl képtelen kitörni, és mozdulatlan rettegésre kényszeríti. Ha van elég lelkiereje, akkkor kitörhet börtönébõl, de ha nem, sokkal szörnyûbb dolgok várnak rá, mint amit eleddig el tudott volna képzelni... :twisted:  

 

Olyan szellemekkel fogunk játszani, akik hirtelen , erõszakos, vagy ehhez hasonló drámai véget értek, és nem tudták lezárni életüket. Tele vannak bánattal, keserûséggel és dühvel, mely nem hagyja õket tovább jutni a belsõbb régiók felé, és megrekedtek az Árnyföldeken, az Alvilág azon részén, mely a legközelebb esik a Bõrföldekhez (az élõk világához). Addig nem távozhatnak, amíg nem teljesítik be végezetlen dolgaikat, Szenvedélyeiket. Ezeknek a szenvedélyeknek a fókusza pedig egy tárgy, egy hely, vagy akár egy személy is lehet. A Lidérc szerelme, aki még életben van, olyan használati tárgyak, melyekt imádott életében. Ezek a dolgok Békylózzák meg a lidércet. Furcsa paradoxon a játékban, hogy az, ami akadályozza a Lidérc továbbjutását az örökkévalóság felé (márha létezik egyáltalán ilyesmi) azok ezek a dolgok, melyekhez görcsösen ragaszkodik. Ám ha ezek elpusztulnak, a Lidérc is elpusztul, és Feledésbe merül.  

 

De ezzel még nem értek véget a szenvedések, ugyanis minden szellem látja az élõk (vagy másnéven a Rohanók) világát, ám azt nem képes befolyásolni. Nem tud családján segíteni, mikor bajban vannak, nem tudja megvigasztalni barátját bánatában. Örök figyelésre van kárhoztatva. De ez még mindig csak a kisebbik rossz...  

A Wraith igazi újítása, és egyben legbrutálisabb hatása azaz úgynevezett Árnyék. Minden Lidércben van egy másik tudat is, mely az õ sötét oldalát testesíti meg. Örökre egybe vannak zárva, s az Árnyék egyetlen célja a Lidérc elpusztítása és kínok közé taszítása.  

 

Mikor ezt végigolvasod jogosan kérdezheted meg, hogy miért is játszak ezzel az RPG-vel, ha ennyire negatív az egész hangulata? A válasz.. pont azért, mert ilyen negatív.  

 

A Wraith The Oblivion mindõségi horror, és mégpedig azért, mert olyan rétegeket borzol fel tudataléattinkból, melyekrõl mi sem tudunk. Az elmúlás, a haláltól való ösztönös félelem, remek eszközök a rettegés kiváltására, és egy ügyes mesélõ könnyen elérheti ezt.  

 

Nem számíthatunk pozitív kimenetelre, mert elõbb, vagy utóbb minden játékos elbukik. De nem is ez a cél. Aki Wraith-et akar játszani, annak nem ilyen igényejkkel kell hozzáállnia.  

 

Tehát, miért is próbáljátok ki a Wraith-et?  

 

A hangulata miatt. Komorabb és sötétebb mindenél, amivel eleddig nekem dolgom volt. Sötét vízióként tárul elénk, mely ha okosan használjuk karaktereinket nagy önismeretet adhat.  

 

Mert a világa érdekfeszítõ és végtelenül eredeti! Tele van intrikával, politikával, elnyomással és harccal! mindez megfûszerezve a megfelelõ filozófiai hátterekkel!  

 

Ha félõs vagy, ne játsz a Wraith-el, mert egy jó mesélõ rendesen kicsinálhatja az idegtendszeredet! Ha a világ jobbá tételére vágysz és a jó gyõzelmére, akkor se játsz vele! Inkább nyúlj a heroikus-fantasyhoz!  

 

Összegzés: A Wraith The Oblivion igényes, összetett és jól szerkesztett játék, ami nélkülöz minden pozitív gondolkodást. Már az alaptéma is messze sodor tõle minket, hisz mi jöhet még a Halál után (ha kipróbálod a Wraith-et, akkor majd megtudod :twisted: ). Meglehetõs érettség és önsimeret is szükséges hozzá, amolyan igazi 18 éven felülieknek. De higgyétek el megéri! mert ez egy kicsi rémálom csoda, amit azt hiszem a maga nemében nehez tudnak majd felül múlni...  

 

u.i: Nemsokára ígérem készen lesz egy fordítás ízelítõ az alapönyvbõl, csak várjátok ki! Már nem várat magára sokat! ;)


Vissza az elejére
Edorn
avatár
Csatlakozott: 2005.08.26.
Hozzászólások: 1869

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Changeling: The Dreaming
WoD - Hunter: The Reckoning
Mutant Chronicles
#362 Elküldve: 2005.02.14., 18:44

Ide lehet írni rövid ismertetõt a Wraith szerepjátékhoz kapcsolódó könyvekkel kapcsolatban. Lehet ajánlani könyveket, illetve kérni kérdezõsködni, hogy melyik mirõl szól...  

 

Elõször is itt a Wraith alapkönyv 2. kiadásának borítója, illetve a rajta található szöveg fordítása:  

 

[u:95f83eeb2a]Borító[/u:95f83eeb2a]  

[u:95f83eeb2a]Hátsó borító[/u:95f83eeb2a]  

 

"Wraith: The Oblivion 2nd  

 

Ez nem a Menyország  

Ez nem a Pokol  

Ez semmihez sem hasonlítható, amit eltudnál képzelni,  

 

A Halál nem a vég volt  

A Halál nem a válasz volt  

A Halál csak a kezdet volt  

 

Hát mit teszel?  

 

Hallgatsz a hangra a fejedben,  

ami azt mondogatja, hogy hagyd az egészet?  

 

Vagy tovább harcolsz?  

Tovább szeretsz?  

 

Még tombol benned a Szenvedély,  

ami nem hagy nyugodni?  

 

A Feledés a legkönnyebb módja az eltávozásnak  

Az Élet a Halál után nehezebb  

 

Tiéd az egész örökkévalóság mérlegelni a következményeket  

 

Lidérc: A Feledés  

Ez nem a Halálról szól,  

hanem, hogy mi jön utána..."  

 

Fordította: Stent


A legfontosabb törvény az örök változás törvénye, amely kimondja, hogy minden törvény változik

Vissza az elejére
Ugrás a(z) 1 oldalra
Ki van itt?
Jelenleg 13528 hozzászólás olvasható a fórumon.
Összesen 63 aktív felhasználónk van (inaktívakkal együtt: 647).
Jelenlévő regisztrált felhasználók:
.

Napi top hozzászólók