Moderátor: Niara
Ugrás a(z) 1 2 3 4 5 6 7 8 oldalra
Szerző Hozzászólás
Elvira
avatár
Csatlakozott: 2009.08.01.
Hozzászólások: 221

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Call of Cthulhu
Cyberpunk 2020
#13798 Elküldve: 2010.03.03., 09:19

"Necro" írta:

Az életmód és az intelligencia nem egy és ugyanaz. emberek is élnek nomád halászó-vadászó életmódot. és ezt ja a természet vadonjában. és nem az állatoktól tanulták.

 

 

Nem ez a lényeg. Persze, hogy nem az állatoktól tanulták, de ezek az emberek, nem tudnak pl.: számítógépet kezelni, vasgyárat alkotni stb. Tehát a környezet igenis befolyásolja egy ember vagy egy állat intelligenciáját.  

 

"Necro" írta:

Jó elgondolás de vannak olyan állatok amik egész évben tüzelnek nem? Ja és az alakváltók fejére a legtöbb országban/városban vérdíjvan tûzve pont az emberi társadalomba való beilleszthetetlenségük miatt. Szal moszka mint élettér ugrik.

 

 

Ne kötözködjél velem, azok csak példák voltak. :hm2: Mivel az alakváltók int szintje megegyezik egy emberével, így nyilván a fenn írtakat is szem elõtt tudja tartani. pl.: Akkor nem nagy városba, hanem faluban fog élni, erdõ közelben, vesz magának egy puskát és közli, hogy õ vadász. Igazság szerint õ nem lövöldözni, hanem inkább lerohanja a vadat, de nyilván akkor olyan prédát visz haza, ami kevésbé feltûnõ.  


Szerény vagyok és tökéletes.

Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13797 Elküldve: 2010.02.25., 11:45

"Elvira" írta:

Huh gyerekek, csak összezavartok :-( . Nos akkor vegyük át még1x. Az alakváltók azok az állati testben született, mágikusan felébredt lények, melyek intelligenciájuk eléri az emberét.

 

Igen is meg nem is. az intelligenciájuk eléri azt a szintet ami túlmutat az állati gondolkodáson  

 

"Elvira" írta:

Ez szerintem teljesen normális, hisz a mostani/bizonyos állatok már most is az embertõl átvett életmódot élik pl.: tengeri malac, halak, delfinek és minden fogságban nevelt állat. Evvel a példával csak az a bökkenõ, hogy az alakváltók viszont - vagy legalábbis ahogyan én azt hallottam másoktól- vadon élõ állatok. Bár erõsen kizárom, hogy egy ilyen állat természetes biológia szempontból az evolúció során elérné ezt a szintet. Tehát! Ha nagyon realisztikusak akarnánk maradni, akkor alakváltónak városban kellene élnie vagy legalább annak kéne hogy legyen a kiindulópontja.

 

 

Az életmód és az intelligencia nem egy és ugyanaz. emberek is élnek nomád halászó-vadászó életmódot. és ezt ja a természet vadonjában. és nem az állatoktól tanulták.  

 

"Elvira" írta:

Hisz ahogyan azt Gonoszdi is mondta, ha annyira "vadak" lennének, akkor el sem érnék az emberi szintet. Azonban (szerintem) ez nem zárja ki azt a tényt, hogy az alapösztönök irányítsák az alakváltó karaktereket. Gondolok itt arra, hogy...pl.: Egy macska alakváltó X városban él, hím és elsõdleges célja, hogy tavasszal minél több nõstényt megdöngessen. Igaz, hogy ember is gondolkodhat így, de itt a TAVASZon van a hangsúly. Vagy egy farkas alakváltó él Moszkvában és elsõdleges célja, hogy falkát alapítson.

 

 

Jó elgondolás de vannak olyan állatok amik egész évben tüzelnek nem?  

Ja és az alakváltók fejére a legtöbb országban/városban vérdíjvan tûzve pont az emberi társadalomba való beilleszthetetlenségük miatt. Szal moszka mint élettér ugrik.  

 

"Elvira" írta:

Tehát! Képesek az emberi intelligenciának megfelelõen gondolkodni, de ezeket a lényeket ennek ellenére természetes alap ösztöneik mozgatják. Ezek lények egyike sem fog arról álmodozni, hogy író lesz vagy politikus, a pénz nem fogja õket mozgatni.

 

nem nevezhetõek nagyra vágyóaknak de persze azért lehetnek kivételek hisz a változatosság feltétele a túl élésnek.  

 

"Elvira" írta:

Ha valaki szerint túl nagy baromságot írtam, nyugodtan küldjetek el a fenébe. :badteeth:

 

 

a baromság nem a gondolkodásnál hanem annak a hiányánál kezdõdik ;-)


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Necro, 2010.02.25., 11:45-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Elvira
avatár
Csatlakozott: 2009.08.01.
Hozzászólások: 221

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Call of Cthulhu
Cyberpunk 2020
#13795 Elküldve: 2010.02.24., 17:52

Huh gyerekek, csak összezavartok :-( . Nos akkor vegyük át még1x. Az alakváltók azok az állati testben született, mágikusan felébredt lények, melyek intelligenciájuk eléri az emberét. Ez szerintem teljesen normális, hisz a mostani/bizonyos állatok már most is az embertõl átvett életmódot élik pl.: tengeri malac, halak, delfinek és minden fogságban nevelt állat. Evvel a példával csak az a bökkenõ, hogy az alakváltók viszont - vagy legalábbis ahogyan én azt hallottam másoktól- vadon élõ állatok. Bár erõsen kizárom, hogy egy ilyen állat természetes biológia szempontból az evolúció során elérné ezt a szintet. Tehát! Ha nagyon realisztikusak akarnánk maradni, akkor alakváltónak városban kellene élnie vagy legalább annak kéne hogy legyen a kiindulópontja. Hisz ahogyan azt Gonoszdi is mondta, ha annyira "vadak" lennének, akkor el sem érnék az emberi szintet. Azonban (szerintem) ez nem zárja ki azt a tényt, hogy az alapösztönök irányítsák az alakváltó karaktereket. Gondolok itt arra, hogy...pl.: Egy macska alakváltó X városban él, hím és elsõdleges célja, hogy tavasszal minél több nõstényt megdöngessen. Igaz, hogy ember is gondolkodhat így, de itt a TAVASZon van a hangsúly. Vagy egy farkas alakváltó él Moszkvában és elsõdleges célja, hogy falkát alapítson. Tehát! Képesek az emberi intelligenciának megfelelõen gondolkodni, de ezeket a lényeket ennek ellenére természetes alap ösztöneik mozgatják. Ezek lények egyike sem fog arról álmodozni, hogy író lesz vagy politikus, a pénz nem fogja õket mozgatni.  

 

Ha valaki szerint túl nagy baromságot írtam, nyugodtan küldjetek el a fenébe. :badteeth:


Szerény vagyok és tökéletes.

Vissza az elejére
Gonoszdi
avatár
Csatlakozott: 2009.03.29.
Hozzászólások: 202

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Ars Magica
Egyéb
#13794 Elküldve: 2010.02.24., 09:19

Az alakváltókkal kapcsolatban továbbra sem értünk egyet - ami nem feltétlenül baj:)  

 

Az alfahím, szaporodás, vadászterület fenntartása, mint motivációk csak a fajfenntartás-létfenntartás elemei. Igaz, hogy ezekbõl fejlõdött ki a hatalomvágy-birtoklásvágy, de azért ezek mégsem ugyanazok.  

A legtöbb vadállat csak annyi vadat ejt, vadászterületet tart fenn, stb, amennyire szüksége van. Az ember hajlamos a létigényein túl felhalmozni.  

 

De végülis a lényeg - ahogy te is írtad -, hogy ez az egész csak játék, és a cél, hogy jól játszható, szóríkoztató karaktereket lehessen alkotni. Ebbe pedig bõven belefér egy-egy faj, vagy bármi más szabadabb értelmezése.


Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13793 Elküldve: 2010.02.23., 15:25

Az intelligencia feltételezi az alkalmazkodást és ezt csinálja minden teremtmény függõen az intellektusától szal igen egy gondolkodó állat. embernek meg ugye nem nevezhetjük mert nem az, emberszerû lehet ha az ember az általános mérce de az nem ember. egy állat azt csinálja ami számára az elõnyösebb. Árnyvadászattal egyszerûbb hosszútávon biztosítani létezést min vadászattal.(meg hát ugye végsõ soron ez egy játék). Amúgy egyszerûbb egyedi fajként kezelni õket mintsem ember vagy állat síkon megpróbálni behatárolni. Nem emberek mert nem az motiválja õket nem úgy viselkednek mint az emberek. Persze azt elismerem hogy nem sorolhatók be a sima állat kategóriába.  

Ha jól vágom akkor a szabad szellem dologban egyet értünk?  

 

Gonoszdi írta:

Egyébként kihagytad az emberi motívációk közül a hatalom- és birtoklásvágyat, ami a társadalom egyik legfõbb - ha nem a legfõbb - mozgatórugója. Ez pedig az állatokban nincs meg. De egy állatok között nevelekedett emberben sem alakul ki feltétlenül. Így szerintem egy alakváltóban sem.

 

 

Alfahím-alfanõstény-szaporodás-vadászterület kérdéskörök mik ha nem birtoklás-hatalom megtestesülések?


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Necro, 2010.02.23., 15:26-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Gonoszdi
avatár
Csatlakozott: 2009.03.29.
Hozzászólások: 202

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Ars Magica
Egyéb
#13791 Elküldve: 2010.02.23., 11:58

A szellemek gondolkodásmódja pedig végképp idegen az emberihez képest. Egy szellem motívációi teljesen eltérnek az emberitõl, így adott esetben elég kiszámíthatatlanok lehetnek.  

 

Lehet, hogy túllihegem a motívációk elemzését, de számomra ez adja meg az események értelmét. Ezek nélkül csak összedobált események sorozata minden történet.


Vissza az elejére
Gonoszdi
avatár
Csatlakozott: 2009.03.29.
Hozzászólások: 202

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Ars Magica
Egyéb
#13790 Elküldve: 2010.02.23., 11:20

Ebben nem értünk egyet. Az alakváltók szerintem sokkal közelebb állnak az emberekhez, mint az állítokhoz. Ha "csak" intelligens állatok lennének, akkor gyakorlatilag teljesen alkalmatlanok lennének az emberi társadalomban való megjelenésre. Hiszen ha senki nem zavarja a vadászterületét, élõhelyét, kicsinyeit, akkor élete végéig a vadonban él, állati formában. Még azzal sem lesz tisztában, hogy emberi formát is fel tud venni. Elvégre honnan is tudhatná?  

És ezt a gondolatmenetet követve soha nem vált alakot, mivel élete végéig a természetben él, és soha nem tudja meg, hogy õ egy alakváltó. Hiszen megmondani senki nem tudja neki, mivel állatként élve nem ismeri az összetett kommunikációt. Így aztán soha nem fogja megtudni, hogy mikre képes még.  

 

Egyébként kihagytad az emberi motívációk közül a hatalom- és birtoklásvágyat, ami a társadalom egyik legfõbb - ha nem a legfõbb - mozgatórugója. Ez pedig az állatokban nincs meg. De egy állatok között nevelekedett emberben sem alakul ki feltétlenül. Így szerintem egy alakváltóban sem.  


Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13789 Elküldve: 2010.02.22., 09:51

Nana nana! Az alakváltók viselkedésében nincs semmi emberi ez csupán rossz szó használat. Az õ viselkedésük nem is lehet emberi mivel nem emberek és nem az emberi kúltúrában nevelkedtek. Inteligens /ezt kihagsúlyozva/ állatok.  

És pont hogy a gonoszdi által felsorolt csapás vonalak mellett tervezik meg az életüket szvsz (végsõ soron az ember is). egy szabad szellemre se mondhatjuk hogy emberi pedig egy többségében emberek alkotta társadalomban él. Csupán alkalmazkodás kérdése az egész. A sámánizmus alapja a természettel és a lélekkel való egyensúly megléte ezért vaoltak a kezdetek kezdetén túlsúlíban a természeti népeknél a sámánok és egyéb varázshasználók. (elég csak megnézni a kiadványokban hányfajta totem és egyéb hasonló út van szemben a mágus iskolákkal.


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére
Elvira
avatár
Csatlakozott: 2009.08.01.
Hozzászólások: 221

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Call of Cthulhu
Cyberpunk 2020
#13788 Elküldve: 2010.02.19., 19:12

Ok, akkor most már mindent értek. Köszönöm a tájékoztatást. :kezfogas:


Szerény vagyok és tökéletes.

Vissza az elejére
Edorn
avatár
Csatlakozott: 2005.08.26.
Hozzászólások: 1869

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Changeling: The Dreaming
WoD - Hunter: The Reckoning
Mutant Chronicles
#13787 Elküldve: 2010.02.19., 12:53

Gondolom jó példa lehet ide egy másik szerepjáték: a WoD - Werewolf-ban lehet emberbõl lett vérfarkast és farkasból lett vérfarkast is játszani... Hát igen nagy különbségek vannak köztük... Érdemes elolvasni pár leírást róluk.


A legfontosabb törvény az örök változás törvénye, amely kimondja, hogy minden törvény változik

Vissza az elejére
Gonoszdi
avatár
Csatlakozott: 2009.03.29.
Hozzászólások: 202

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Ars Magica
Egyéb
#13786 Elküldve: 2010.02.19., 11:19

Így van, az alakváltók sokkal közelebb állnak az emberhez, mint az állathoz. Ha nem így lenne, akkor csak az állatok fõ motívációi lennének meg bennük: a táplálkozás, szaporodás, adott esetben egy-egy egyedhez való ragaszkodás.  

 

Ettõl függetlenül szerintem egy kicsit fura is egy alakváltó sámán. Én is csak akkor tudom elképzelni, ha sok idõt töltött el emberek között. Elvégre a sámánizmus egyfajta természet vallás.  

 

Ettõl fügetlenül egy a természetben élõ alakváltó is élhet a totem viselkedésének megfeleleõen, de azt aligha tudatosan teszi.


Vissza az elejére
Elvira
avatár
Csatlakozott: 2009.08.01.
Hozzászólások: 221

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Call of Cthulhu
Cyberpunk 2020
#13785 Elküldve: 2010.02.19., 09:32

Hm....Asszem értem. Tehát akkor a tigris totem, nem a tigris állat jellemzõit fogja képviselni, hanem az emberek szemében beváltott viselkedési formát. Azonban ha ez így van, akkor az alakváltók olyan állati lények, akik képesek emberi alak felöltésére és emberi gondolkodásra. Szerintem ha az alakváltók állati gondolkodásúak lennének, akkor szerintem meg sem fordulna a fejében, hogy õ most akármilyen totemet kövessen.


Szerény vagyok és tökéletes.

Vissza az elejére
V2.1_Solena
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 149

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Shadowrun
WoD - Vampire: The Masquerade
#13784 Elküldve: 2010.02.18., 15:05

Nem olvastad elég figyelmesen Gonoszdi hozzászólását. Egy totem kulturális megítélésén sok múlik, lásd, Gonoszdi kígyós hasonlata. Ahogyan, ha megpróbálunk egy állat fejével gondolkodni, teszem azt, maradjunk a tigriseknél. Adott egy tigris fajú alakváltó, akinek a fõ profilja az érzékelés, és jó vadász (ez általában igaz minden tigrisre, plusz a nagyszerû rejtõzködõ adaptáció, de ez már genetikai hozzárendelés). Az emberi mértékkel nézve Farkas totem mindkettõt megtestesíti (játékrendszerileg nézve: a farkas sámánok +2D6ot kapnak harci és érzékelés varázslatokra), de még ha emberek között is élt, szinte biztos, hogy egy tigris soha a büdös életben nem fogja követni Farkast (ez alól speciel lehet kivétel, ha az adott alakváltó szinte születésétõl kezdve emberek között nõ fel, emberi formában, soha nem gondol arra hogy õ most más fajhoz tartozik; és ugyan akkor is megõriz dolgokat vad természetébõl, de akkor emberibb lesz, de ez már nagyon kisarkított, és ritka). Miért? Mert neki a farkasok mást jelentenek, már ha van velük azonos életterük (a szibériai tigrisekkel van; de, ha nincs, akkor nem is tudja, mi az a farkas). Egy tigris szemében egy farkas csak egy másik, alacsonyabb rendû ragadozó, és a vadon méltó ura õ és a faja. Nem ismer más utat, csak a tigrisét, ezért lesz az, hogy nagyon nagy valószínûséggel Tigrist fogja követni. Remélem, érhetõ voltam.


Vissza az elejére
Elvira
avatár
Csatlakozott: 2009.08.01.
Hozzászólások: 221

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Call of Cthulhu
Cyberpunk 2020
#13783 Elküldve: 2010.02.18., 13:32

Értem....És ugyanilyen viselkedési formát követne egy alakváltó? Mert ha igen,akkor az alakváltók emberi gondolkodásúak mint sem állati.


Szerény vagyok és tökéletes.

Vissza az elejére
Gonoszdi
avatár
Csatlakozott: 2009.03.29.
Hozzászólások: 202

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Ars Magica
Egyéb
#13782 Elküldve: 2010.02.18., 09:22

Nem. A Tigris totem azokat a viselkedésmintákat testesíti meg, amilyennek az emberek látják, tartják a tigriseket úgy általában (mint pl. a Kutya hûséges). Sõt ezek közül is azokat, amiket az adott állat fõ élõhelyén élõk látnak az állatokban. Pl. a Kígyó az európai hitvilág szerint általában gonosz teremtmény, de az észak-amerikai indiánok között már a bölcs gyógyító (nyílván a helyi hitvilág miatt).  

 

A sámán pedig viselkedésében ennek megfelelõen, az emberek által az állatba látottaknak próbál jól-rosszul megfelelõen viselkedni, nem pedig az állat biológusok által megfigyelt viselkedésének.  

 

OFF:

Elvira:Már írom a Lone Star statisztikákat neked, csak lassan haladok. De elõbb-utóbb befejezem:)

OFF vége


Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Gonoszdi, 2010.02.18., 09:24-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 2 alkalommal módosították
Elvira
avatár
Csatlakozott: 2009.08.01.
Hozzászólások: 221

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Call of Cthulhu
Cyberpunk 2020
#13781 Elküldve: 2010.02.17., 18:22

Kihagytam a "hisz" szót bocsika. De ezek szerint a tigris totem nem ugyanazon tulajdonságokat várja el a követõitõl, amilyen mondjuk valójában egy tigris?


Szerény vagyok és tökéletes.

Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13780 Elküldve: 2010.02.17., 13:15

a tigris alakváltó és a tigris totem és a tigris mint állat csak névben egyezik.  

Milyen szempont? nem ismertettél semmilyen szempontot?  

a totem által megkívánt út nem egyezik meg az adott állat viselkedésével az egy az adott állat viselkedéséhez kapcsolt emberi viselkedés minták összessége amit az emberek kapcsolnak össze.  

 

"Véleményem szerint valaki azért kezd el követni egy totemet, mert abban, hogy az ember nem áll a természet fölött még a mágikus képessége ellenére sem."  

 

ezt a mondatot meg nem értem


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére
Elvira
avatár
Csatlakozott: 2009.08.01.
Hozzászólások: 221

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Call of Cthulhu
Cyberpunk 2020
#13779 Elküldve: 2010.02.17., 09:04

Lenne egy kérdésem. Miért lehet alakváltó sámán? Az oké, hogy felébredtek, de szerintem ez eléggé hülyén hangzik, hogy tigris tigris sámán = önmagát követi? Egy tigris alakváltónak nem kellene ilyen szempontból sámánnak lennie, hiszen õ maga is tigris. Állati elmével gondolkodnak, így nincs szüksége terelgetésre, ellenben az emberrel. Véleményem szerint valaki azért kezd el követni egy totemet, mert abban, hogy az ember nem áll a természet fölött még a mágikus képessége ellenére sem. Nyilván azok akik, ezt elutasítják nem fognak semmilyen totemet követni. (sorry, Necro, hogy nem várok csütörtökig)


Szerény vagyok és tökéletes.

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Elvira, 2010.02.17., 09:05-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13772 Elküldve: 2010.01.29., 14:20

Nos a lõszer kontra képesség részemrõl is inkább kérdés volt mint kijelentés.  

Amúgy szvsz ez a táp nem táp kérdés abból a feltevésbõl eredeztethetõ hogy a játékosok és a mesélõk kreativitása meddig terjed... mit képesek kitalálni a látszólag komoly elõnnyel rendelkezõ ellenféllel, akadállyal szemben?  

Azaz kellõ kreativitással bármilyen táposnak tûnõ akadályt sikerrel lehet venni.


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére
Gonoszdi
avatár
Csatlakozott: 2009.03.29.
Hozzászólások: 202

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Ars Magica
Egyéb
#13770 Elküldve: 2010.01.28., 13:29

A szabad szellem JK nagyon tetszik. Szeretem ilyesmivel színesíteni a játékot.  

 

Az APDS és egyéb páncéltörõ lõszerekrõl pedig: lehet, hogy a szabálykönyv szerint számít, de én mesélõként fix, hogy nem adnám meg az ebbõl származó elõnyöket. Szerintem ugyanolyan hatást vált ki, mintha hagyományos lõszer lenne. Elvégre a páncéltörõ lövedékek olyan kialakításúak, hogy páncéllemezeken, kevláron, stb. törjenek át. Ez a tulajdonság pedig semmit nem számít a legtöbb szellem ellen. Képzeld csak el pl. egy tûzelementálnál. Talán egy rovarszellem páncélzata ellen érvényesülhet.  

 

Ugyanígy az APDS felezõ hatása nem érvényesül pl egy téglafal vagy egy homokzsák ellen, mivel ezek alapvetõen máshogy mûködnek, mint a páncéllemezek. Bár a szabálykönyvekben ennyire nem szokták lerészletezni, de ettõl még logikus a dolog.  


Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13706 Elküldve: 2009.12.02., 07:50

Nálunk van szabad-szellem jk-nak /tûz elementál anima/  

 

a képességekre meg annyit tennék hozzá hogy pl.:  

 

-Normál fegyver-immunitás- "Az APDS, JE és más páncéltörõ lövedékek a  

közönséges lõszernek megfelelõ hatást váltják ki a Képességet  

birtokló lény ellen."- Ez eléggé értelmezés kérdése de szerintem nem hat ilyen esetben az immunitás  

 

-Regenerálódás kábító fegyverek ellen nem ér semmit.


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére
Gonoszdi
avatár
Csatlakozott: 2009.03.29.
Hozzászólások: 202

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Ars Magica
Egyéb
#13705 Elküldve: 2009.12.01., 21:20

Sajnos elõfordul, hogy valóban hülyeségeket írok, fõleg, ha nincs nálam szabálykönyv. Most igyekszem pótolni ezt:)  

Tehát:  

Mérgezõ lehellet (a 2. kiadásban még Ártó lehelletnek hívják): a hatótáv nyílván a nem növelhetõ egy látcsõvel, mint egy elmondott varázslat esetén. Az alap távolsága pedig a lehelleté, mint az már a nevébõl is látszik :blink: . (Hogy õszinte legyek, nem tudom mi járt a fejemben, mikor errõl írtam :gyagya: .)  

A Paralizáló érintés/üvöltés pedig valóban a Gyorsaságot csökkenti, nem az esszenciát. Bár hozzátenném, az is kellemetlen lehet, és attól még ugyanúgy táposnak nevezném.  

 

Mindent összevetve teljesen igazad volt, valóban rosszul emlékeztem ezekre. Hülyeségeket meg ugye ne írkáljak:) Jogos.  

 

De, ha már elõvettem a szabálykönyvet, akkor itt van néhány táposabb paraképesség:  

 

-Félelem  

-Ködalak  

-Kõvé változtató pillantás (+ütve-fúró :twisted: )  

-Mozgás  

-Normál fegyver-immunitás  

-Regenerálódás  

-Zavarodottság  

 

De a korábbi véleményemet továbbra is fenntartom: lehet akármilyen tápos a karakter, ha a játékos nem akar táposan játszani vele, akkor simán belefér, és inkább csak színesíti a játékot. Például símán el tudok képzelni egy szabaddá vált szellemet JK-ként.  


Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13704 Elküldve: 2009.11.30., 22:15

MÉRGEZõ LEHELET  

Típus: F ; Tevékenység: Összetett ; Hatótáv: Érintés ;  

;tartam: Azonnali  

A lény lehelete rosszullétet okoz, mely harcképtelenné  

teszi az áldozatot. Az áldozat Akaraterõ vagy Test  

(amelyik nagyobb) próbát dob a Képesség sebzéskódja -  

(a lény Esszenciája)S kábulás - mint célszám ellen. A  

páncélzat és a bõrpáncélzat nem segít a próba során, de  

egy légzõkészülék 2-vel csökkenti a támadás energiáját,  

és 1-gyel a sebzésszintet.  

 

Gonoszdi minden tiszteletem ellenére de úgy veszem ki hogy faszságokat beszélsz... a lehelet mitõl menne távolabb vagy lenne pontosabb egy távcsõ segítségével? tölténynél azért mûködik mert nagyobb a ható távja és ezáltal megnõ a pontos célzási távolság mint a normális szemé. De magát a ható távolságot nem növeli!!!! Amúgy nem tápos ha mondjuk az erõszint megegyezik a tulajdonság szinttel...  

 

BÉNÍTÓ ÉRINTÉS / ÜVÖLTÉS  

Típus: F • Tevékenység: Összetett • Hatótáv: Érintés vagy  

Látótávolság • Idõtartam: Speciális  

A lény bármely érintése (beleértve a fegyvertelen támadását  

is, akkor is, ha nem okoz sebzést), a Bénító  

Érintés által csökkenti a célpont Gyorsaságát a lény Esszencia  

értékével 2D6 percig. Több érintés összeadódó  

Gyorsaság csökkenést eredményez. Az a karakter, akinek  

a Gyorsasága 0-ra csökken, képtelen bármiféle mozgásra.  

Ha 0 alá csökken, akár meg is halhat. Ahhoz, hogy továbbra  

is lélegezzen, Akaraterõ próbát kell dobnia minden  

percben, a lény Esszenciája, mint célszám ellen. Ha a  

próba sikertelen, a légzése leáll, és 1D6 percen belül  

meghal. A Bénító Érintés hatását csak egy sikeres  

Elsõsegély próbával lehet megszüntetni.  

Némely lény Bénító Üvöltés Képességgel rendelkezik  

az érintés helyett. Ebben az esetben, lény minden célpontra  

hatással van, aki hallja õt. A lény kettõs próbát  

dob az Esszenciájával a célpont Akaratereje ellenében.  

Ha a lény legalább egy tiszta sikert elér, a Képesség hatással  

van a célpontra. Ha a Bénító Üvöltés Képességet  

egy némítás területrõl ki vagy be akarják használni, csökkentsd  

a Bénító Üvöltés próbájának célszámát a varázslat  

erejével.


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Necro, 2009.11.30., 22:17-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 3 alkalommal módosították
Gonoszdi
avatár
Csatlakozott: 2009.03.29.
Hozzászólások: 202

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Ars Magica
Egyéb
#13694 Elküldve: 2009.11.26., 09:40

A tápolást nehéz úgy korlátok közé szorítani, hogy nem korlátozod drasztikusan a játékosaidat. De a legjobb, ha nem akarnak tápolni:) Bármilyen erõs karaktertípussal is lehet "nem táposan" játszani.  

Egyébként én személy szerint hagyom, hogy táposokat dolgozzanak ki, csak idõnként a nagyon tápos karakterek ellen fordítom a tápolásukat. De ezt is csak akkor, ha már nagyon idegesítõen kihasználja a játékos.  

Ezt simán meg lehet csinálni, a legtöbb esetben úgy, hogy az simán beleférjen a játékba.  

 

Pl.: az egyik játkosom állandóan fenntartó fókuszokat aggatott magára. Egy ellenséges mágustanonc pedig asztrálsíkról leszedte róla az összeset. És ehhez elég volt egy nagyon gyenge mágus is.  

Vagy: az agyonlõhetetlen, kiberverrel, bioverrel feltunningolt nehézpáncélos, nehézgéppuskás troll ellen a rendõrség akkora erõkkel vonul ki, hogy kénytelen elmenekülni. És mikor mindig futnia kell, valahányszor feltûnik ebben a szerelésben, egy idõ után leteszi a géppuskát, és inkább egy Predatorral rohangál. Vagy meghal.  

 

A paraképességek pedig igencsak táposak lehetnek. Pl: a légelementál paraképessége, az Ártó lehellet (vagy valami ilyesmi). Esszencia S(ha jól emlékszem kábulás) sebzés látótávon belül bárkinek, minden összetett cselekedetével. Mi van, ha felmegy egy tetõre egy távcsõvel? És nem kábul cserében, mint a varázslatoknál. Ne mondjátok, hogy nem tápos.  

Paralizáló üvöltés. Az alacsony esszenciájú szamurájokat egy szavával kiüti.


Vissza az elejére
Narmianael
avatár
Csatlakozott: 2005.12.18.
Hozzászólások: 38

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Kult
Egyéb
#13678 Elküldve: 2009.11.07., 09:46

Téma 1: A játék egyensúlyt kb addig lehet fenntartani, amíg "A" karakter nem kap kezdésnél komoly elõnyöket "B" karakterhez képest. Vegyük Pl: az Alakváltókat. Kurva gyorsan regenerálódnak, de pl egy Trollnak (ne adj isten egy kiberverrel dúsítottnak) nincs ilyesmire szüksége... :) Sõt bármely faj beültetésekkel, vagy felszereléssel eltudja ezt érni.  

A sok és változatos játszható lehetõség után (mert a Sahdowrun ebben is király :) ), úgy gondolom ma már nagyon át kell gondolni, hogy valamit miképp-hogyan tesznek játszhatóvá a fejlesztõk.  

 

 

Téma 2: Szabály/Nem szabály; Tápolás-Kiskapuk sötöbö, sötöbö...  

Nekem csak 1 megoldásom van. Játék tapasztalat és megfelelõ érettség. Ez alatt a közel 10 év játékkal töltött idõ alatt sok helyen és sok party-ban megfordultam. A saját tapasztalatom és véleményem, hogy a fent említett két dologgal lehet csak továbbjutni egyrõl a kettõre ebben a témában.


Aláírok

Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13677 Elküldve: 2009.11.07., 08:20

Amúgy a témánál maradva a paraképességek nem hinném hogy jogosulatlan elõnyt jelentenének minden esetben. Nincs hozzájuk kocka tartalék, vonatkozik rájuk az általános varázslás szabály (arra tudsz hatni amit látsz).  

 

OFF:

Nem értek veled egyet de ez már másik fórumra tartozik. Ha gondolod ott folytathatjuk.

OFF vége


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#13673 Elküldve: 2009.11.06., 07:54

"Necro" írta:

Amúgy szerintem a szerepjátékban a szabályok alkalmazása fontos mert különben olyan agyament faszságokat mûvelnének egyesek ami a realitás illúzióját rombolná, emellett ez adja a játékban ki a véletlenszerûséget és a viszonyított esélyeket amik viszont megint csak a realitás miatt kellenek. És ja a realitás is fontos. :)

 

 

Ez nagyon szép és igaz is lenne, abban az esetben ha a szabályok tökéletes rendszert alkotnának ahol nincsenek kiskapuk és hiányosságok. Azonban ilyen rendszer nincs, mindenhol meg lehet találni a megoldást és jöhetnek a Vér Istvánok. A kockák véletlenszerûsége is csalóka, hiszen képes egy csapással kettévágni a kulcsfontosságú jelenetet a történetben vagy éppenséggel a teljesen jelentéktelen helyzetben megölheti a karaktert. Szóval egyetlen dolog fontos igazából: a Mesélõ következetessége és a szórakozás. A realitást rendszere válogatja mit bír el, de felvehetjük a második legfontosabb helyre... ;-)


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb RedSign, 2009.11.06., 07:55-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13670 Elküldve: 2009.11.05., 21:39

Azért azt tegyük hozzá, hogy a játszható paraképességgel rendelkezõ fajoknak komoly hátrányaik is vannak, és ebbõl tényleg könnyen leeredeztethetõ, hogy az élet nem igazságos. (többek között)  

 

Amúgy szerintem a szerepjátékban a szabályok alkalmazása fontos mert különben olyan agyament faszságokat mûvelnének egyesek ami a realitás illúzióját rombolná, emellett ez adja a játékban ki a véletlenszerûséget és a viszonyított esélyeket amik viszont megint csak a realitás miatt kellenek. És ja a realitás is fontos. :)


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#13669 Elküldve: 2009.11.05., 16:58

"Gonoszdi" írta:

Mindenesetre ha van valamilyen paraképessége, az mindenképpen táposabb, mint ha nincs. Persze egyéb hátrányokkal ez is korrigálható. De szerintem egy egyedi karakternél nem olyan fontos az egyensúly.  

 

 

Miért kellene korrigálni, az élet sem igazságos... ;-)  

 

"Gonoszdi" írta:

Egyébként ti élvezitek, hogy ilyesmiken vitatkoztok? (Minden rosszindulat nélkül, csak érdeklõdöm.)

 

 

Igazából a "kérdés" pár hsz-szel lentebb neked szólt, csak közben eltértünk a témáról és már megint a szabálykodás megy, ami felesleges... :koszonom:


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
Gonoszdi
avatár
Csatlakozott: 2009.03.29.
Hozzászólások: 202

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Ars Magica
Egyéb
#13667 Elküldve: 2009.11.05., 14:31

Mindenesetre ha van valamilyen paraképessége, az mindenképpen táposabb, mint ha nincs. Persze egyéb hátrányokkal ez is korrigálható. De szerintem egy egyedi karakternél nem olyan fontos az egyensúly.  

 

Egyébként ti élvezitek, hogy ilyesmiken vitatkoztok? (Minden rosszindulat nélkül, csak érdeklõdöm.)


Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13665 Elküldve: 2009.11.05., 13:36

Nem voltál közérthetõ számomra ennyi. :kezfogas: De bocs ha magadra vetted.  

 

A gázmaszkosra annyit tudok mondani hogy próbáld ki. :-D Nehezíti a légzést, gátolja a látást, harcban nem a legeszményibb. Látás alapból takart (+2) a futásnál pedig hamarabb kell kitartást próbát tenni és hamarabb jön a kimerülés. ;-) a Többit meg már megnézheted a Shadowrun alapkönyvben.


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Necro, 2009.11.05., 14:01-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 2 alkalommal módosították
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#13664 Elküldve: 2009.11.05., 11:04

"Necro" írta:

Én soha nem mondtam, hogy nem jó valamit elérthettél. Amúgy néz utána a paralizáló képességek a gyorsaság tulajdonságot csökkentik kvázi nem hatnak a karakterek agyára.

 

 

A smile-kat ismered vagy inkább írjak le mindent szó szerint és ne használjak? :coffee:  

 

Paralizáló képességek: Már nem nézek, mert leírtad, úgyhogy: köszi! :-)  

 

"Necro" írta:

A mérgezõ leheltnél meg egy légzõkészülék 2-vel csökkenti a támadás energiáját,és 1-gyel a sebzésszintet. Emellett meg próbálj meg huzamosabb ideig futni vagy mozogni gázmaszkban, arról nem is beszélve, hogy rontja a kilátást.

 

 

Akkor, ha már az elején ennyire ragaszkodsz a szabályokhoz, légyszíves írd le pontosan, hogy gázmaszkban a huzamosabb ideig tartó futás vagy mozgás milyen hatással van a tulajdonságokra és képességekre... ;-) ...ja, és a megfelelõ témában, ha kérhetem... :wavecry:


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13661 Elküldve: 2009.11.05., 09:09

Én soha nem mondtam, hogy nem jó valamit elérthettél. Amúgy néz utána a paralizáló képességek a gyorsaság tulajdonságot csökkentik kvázi nem hatnak a karakterek agyára. A mérgezõ leheltnél meg egy légzõkészülék 2-vel csökkenti a támadás energiáját,és 1-gyel a sebzésszintet. Emellett meg próbálj meg huzamosabb ideig futni vagy mozogni gázmaszkban, arról nem is beszélve, hogy rontja a kilátást.


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Necro, 2009.11.05., 09:37-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#13660 Elküldve: 2009.11.05., 09:01

"Necro" írta:

Ebben az esetben a paraképesség nem mérvadó mert átharapnák a torkát nme szórakoznának a lények képersséghasználattal.

 

 

Látod, máris mennyivel jobb egy erõs harapás... ;-)


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13657 Elküldve: 2009.11.04., 19:59

Ebben az esetben a paraképesség nem mérvadó mert átharapnák a torkát nem szórakoznának a lények képesség használattal.


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Necro, 2009.11.05., 09:03-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#13656 Elküldve: 2009.11.04., 16:27

"Gonoszdi" írta:

Paraképességnél nem pont a szaszkacsra gondoltam. De azért egy mérgezõ lehellet, vagy paralizáló érintés/hang elég tápos.

 

 

Mihez képest? ;-) Egy paralizáló érintés/hang a testileg tök-béna rigóra hatástalan hiszen az agya még mûködik (ha errõl szól a képesség és nem bénítja meg az agyát is), ahogy egy mérgezõ lehelet egy egyszerû gázmaszkkal védhetõ (ha aeroszol)... :-) ...szóval nincs tápos képesség... ;-)


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
Gonoszdi
avatár
Csatlakozott: 2009.03.29.
Hozzászólások: 202

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Ars Magica
Egyéb
#13654 Elküldve: 2009.11.04., 14:02

Paraképességnél nem pont a szaszkacsra gondoltam. De azért egy mérgezõ lehellet, vagy paralizáló érintés/hang elég tápos.


Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13652 Elküldve: 2009.11.04., 13:48

Gonoszdi meg kell nézni lehetséges.  

Mondjuk nagyon tápos paraképesség nincs maximum kombinálva...


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére
Gonoszdi
avatár
Csatlakozott: 2009.03.29.
Hozzászólások: 202

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Ars Magica
Egyéb
#13648 Elküldve: 2009.11.04., 12:45

A regényekbõl talán problémás is, de a szörnyek között szereplõ jószágoknak adottak a paramétereik, és úgy már nem nehéz játszható fajt csinálni belõle. A tulajdonság módosítóit könnyû összehozni, csak a játszhatatlan paraképességekkel kell valamit kezdeni.  

Egyébként nem szaszkacsnak hívják? v nélkül. De lehet, hogy rosszul emlékszem.


Vissza az elejére
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#13647 Elküldve: 2009.11.04., 10:32

"Necro" írta:

én örülök az új fajoknak csak sajnálom hogy csak a 4.-ben jelentek meg pedig anno a szaszkvacs-ok már régebbi regényekben is voltak.

 

 

Igen voltak, de tudjuk, hogy a regényekbõl sem minden vihetõ át a rendszerekbe, elvégre az írói fantázia néha nagyon meg tud lódulni... ;)


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13644 Elküldve: 2009.11.03., 17:21

én örülök az új fajoknak csak sajnálom hogy csak a 4.-ben jelentek meg pedig anno a szaszkvacs-ok már régebbi regényekben is voltak.


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére
Gonoszdi
avatár
Csatlakozott: 2009.03.29.
Hozzászólások: 202

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Ars Magica
Egyéb
#13638 Elküldve: 2009.11.03., 12:29

Ugye? Asszem a legvadabb, ami nálunk futott az a kiberzombi volt. Céges ügynökként egy zsoldoscsapatban. A legszórakoztatóbb pedig a papagáj-sámán. A szivárvány minden színébe öltözve, be nem álló szájjal.


Vissza az elejére
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#13636 Elküldve: 2009.11.03., 12:26

"Gonoszdi" írta:

Ha szimpatikus lenne, mint játszható faj, simán ki tudod dolgozni magadnak/magatoknak is. Mindig akad egy-egy karakter, aki kilóg az elõre kidolgozott karakterlehetõségekbõl. Meglátásom szerint, ha nem tápolási célzattal indul, simán játszható szinte bármi.  

Ha igazán szerepjátékot akar játszani vele valaki, akkor csak kis mértékben számít a karakterek közötti játékegyensúly.

 

 

Ha a karakterkijátszás a cél, akkor abszolút nem számítanak a különbségek... :-D  


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
Gonoszdi
avatár
Csatlakozott: 2009.03.29.
Hozzászólások: 202

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Ars Magica
Egyéb
#13634 Elküldve: 2009.11.03., 12:21

Ha szimpatikus lenne, mint játszható faj, simán ki tudod dolgozni magadnak/magatoknak is. Mindig akad egy-egy karakter, aki kilóg az elõre kidolgozott karakterlehetõségekbõl. Meglátásom szerint, ha nem tápolási célzattal indul, simán játszható szinte bármi.  

Ha igazán szerepjátékot akar játszani vele valaki, akkor csak kis mértékben számít a karakterek közötti játékegyensúly.


Vissza az elejére
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#13632 Elküldve: 2009.11.03., 09:35

"Necro" írta:

a kevesebb sikert mibõl feltételezed?

 

 

Mondjuk a rengeteg kérdésbõl, amit az adott "extra" fajok és képességek felvetnek... :coffee:


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13630 Elküldve: 2009.11.03., 08:32

a kevesebb sikert mibõl feltételezed?


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#13628 Elküldve: 2009.11.03., 07:32

A fejlõdõ és egyre szélesedõ igényekhez alkalmazkodnak az alkotók, tegyük hozzá inkább kevesebb, mint több sikerrel... :wavecry:


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13625 Elküldve: 2009.11.02., 15:08

Amúgy azt nem vágom hogyha már az alakváltók és a drake-ek is játszható fajok lettek a 3-ban a szaszkvacsokat miért nem csinálták meg?  

bezzeg a 4-ben már vámpír, szellem meg Mi-is lehetsz...


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Necro, 2009.11.02., 15:08-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Elvira
avatár
Csatlakozott: 2009.08.01.
Hozzászólások: 221

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Call of Cthulhu
Cyberpunk 2020
#13595 Elküldve: 2009.10.24., 16:41

Kérdéseimre megtaláltam a választ. Kösz Necro.


Szerény vagyok és tökéletes.

Vissza az elejére
Necro
avatár
Csatlakozott: 2006.06.14.
Hozzászólások: 1015

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Call of Cthulhu
#13589 Elküldve: 2009.10.24., 10:01

1. olvasd el a Sárkányok a hatodik világban kiegészítõben.  

2. olvasd el a Paralények-Critters kiegészítõben.  

:evil2:


"Hogy eltöltsem e csevegő időt-úgy döntöttem, hogy gazember leszek s utálom e kor hiú gyönyörét."

"Közgazdaságtanból jól megtanultam, hogy mindennek megvan az ára és a helyettesítő terméke... vagy legalábbis az egyik biztosan...."

Dobálni jó...

Vissza az elejére
Ugrás a(z) 1 2 3 4 5 6 7 8 oldalra
Ki van itt?
Jelenleg 13528 hozzászólás olvasható a fórumon.
Összesen 63 aktív felhasználónk van (inaktívakkal együtt: 647).
Jelenlévő regisztrált felhasználók:
.

Napi top hozzászólók