Moderátor: Niara
Ugrás a(z) 1 2 3 4 oldalra
Szerző Hozzászólás
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#5818 Elküldve: 2006.07.02., 17:57

Lord írta:

Üdv, most keztem ismerkedni a Mage-el, és lenne néhány kérdésem.  

 

Egy "Eter-fiai" hoz tartozó karakterrel szeretnék játszani. Mindenképp kell neki technikai eszköz fokuszként (a kalandoroknál, említik, hogy mentális energiákkal is kisérleteznek)?  

A technikai eszközökkel (fokuszként) létrehozott varázslat, vulgárisnak számít-e, vagy mikor számít vulgárisnak, és mikor nem?  

 

Egyenlőre ennyi.  

Előre is köszönöm a segítséget.

 

 

Szerintem nem fontos műszer, a kalandoroknál legalábbis, de mindenképp tudományos TÉNYEKEN (levezetett, bebizonyított, kísérletekkel alátámasztott stb.) kell alapulnia a módszernek, amit használsz. Ehhez pedig álalában kell valamilyen technikai eszköz. Persze ez nem feltétlenül elektronikus, lehet kémiai vagy mechanikus is. Mindenképpen fontos, hogy kialakult és alátámasztott elképzelés legyen, ne légből kapott. Azu lehet, jhogy elvont, elrugaszkodott, de mindenképp megmagyarázható.  

 

Egy varázslat akkor vulgáris, ha ellenkezik a valóság törvényeivel (ami nyilván adott kortól és a benne élők jelentős részének felfogásától, világnézetétől függ), vagy természetellenes módon használja ki azokat.  

Az egybeeső mágiák önmaguól is bekövetkezhetnének, csak a mágus rásegít egy picit. Egybeesőnél általában a körülményeket használja ki a mágus és tereli az eseményeket egy adott irányba.  

 

Az Alfdam által említett villanykörte a középkorban vulgárisnak minősülne, mivel senki sem látott ott olyat, az elektromosság eleve teljesen hajmeresztő dolog, megijednének tőle (ott a babonás trükkök voltak egybeesőek, nem a tudományos dolgok - azok a reneszánsz idején keztek csak teret hódítani)... Tesla szerkezete viszont a mai korban nem, mivel az emberek többsége úgy ismeri Teslát mint különös, bár neves és elismert tudóst. Ezért van az, hogy pl egy hívők (akik alvók) körében végrehajtott varázslat egybeeső. Mondjuk egy szekta vezetője elhiteti híveivel, hogy ő képes tűzgolyót kilőni a kezéből, és ők elhiszik, akkor az egybeeső, mert a jelenlévők közös akarata, hite megfelelővé formálja a valóságot. Ha ezt mondjuk a plázában teszi meg, akkor az vulgáris, mert általánosságban ez a tett lehetetlen.  

 

A készülékek (technomágikus csodák) képesek elnyelni a paradoxont és néha egybeesővé is teszik a varázslást (erről bővebben a Csodák könyvében); mindenesetre az éterita tudománynak is megvannak a hátulütői. Ha egy fizikus meglátja azt, amit csinál "tudós barátunk", elkerekedett szemmel fogja a fejét, hogy ez márpedig nem létezik, mert ez ellenkezik ezzel meg ezzel az elmélettel. Ez a szemtanúk jelenlétében végrehajtott varázsláskor vulgáris hatást eredményez. Az tény, hogy a tudományos módszerek a jelen korban hajlamosak egybeesőként működni, de a túl hajmeresztő, elszállt elméletekre nem vevő a statikus valóság.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.07.02., 18:11-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 4 alkalommal módosították
Alfdam
avatár
Csatlakozott: 2006.02.24.
Hozzászólások: 284

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer 40.000
Egyéb
WoD - Hunter: The Reckoning
#5817 Elküldve: 2006.07.02., 17:51

Lord írta:

 

Egy "Eter-fiai" hoz tartozó karakterrel szeretnék játszani. Mindenképp kell neki technikai eszköz fokuszként (a kalandoroknál, említik, hogy mentális energiákkal is kisérleteznek)?  

A technikai eszközökkel (fokuszként) létrehozott varázslat, vulgárisnak számít-e, vagy mikor számít vulgárisnak, és mikor nem?

 

 

A lényegi kérdés, hogy hogy kezeljük a vulgáris mágia fogalmát. (Nekem sem tiszta :D. Csak okoskodom... :-? )  

 

1. A Mágikus Hatás szempontjából.  

Ergo ha a Szellemirtók nevű Éter Fiai csoport látványos lézersugarakkal fogja be az "extradimenzionális" lényeket, akik/amik világító fénynyalábok kíséretében tűnnek el a szellemcsapdában. Akkor erre lehet ugyan mondani, hogy nem mágia hanem tudomány, tökmindegy, mert az ibolyaszínű, lángoló fénynyaláb kevéssé fér bele a statikus valóságba. Zabálják a Paradoxont. Robbannak a gépek.  

 

2. A Mágia Létrehozása szempontjából.  

Ez nem Mágia, hanem tudomány. Nem démonok, hanem dimenziólények. Nem szellemcsapda, hanem ektoplazmatikus tároló, az ektoplazma képlete pedig...stb, stb.. Mivel a Tudomány (lényegtelen hogy mi. A módszer számít.) belefér a Valóságba, lehet ugyan lézersugártól elkezdve, Csillagkapuig minden. Számok, képletek->Tudomány. Valóság.  

 

Nicola Tesla Villámlövő Szerkezete vulgáris hatást hoz-e létre avagy sem?  

Vulgáris-e a villanykörte a Középkorban?


Vissza az elejére
Lord
avatár
Csatlakozott: 2005.11.18.
Hozzászólások: 14

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
WoD - Werewolf: The Apocalypse
#5816 Elküldve: 2006.07.02., 14:55

Üdv, most keztem ismerkedni a Mage-el, és lenne néhány kérdésem.  

 

Egy "Eter-fiai" hoz tartozó karakterrel szeretnék játszani. Mindenképp kell neki technikai eszköz fokuszként (a kalandoroknál, említik, hogy mentális energiákkal is kisérleteznek)?  

A technikai eszközökkel (fokuszként) létrehozott varázslat, vulgárisnak számít-e, vagy mikor számít vulgárisnak, és mikor nem?  

 

Egyenlőre ennyi.  

Előre is köszönöm a segítséget.


Vissza az elejére
Max
avatár
Csatlakozott: 2006.04.14.
Hozzászólások: 108

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#5653 Elküldve: 2006.06.13., 10:47

Értem és ha ne adj isten valaki tudna róla valamit, dobna nekem egy mailt?


Vissza az elejére
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#5652 Elküldve: 2006.06.13., 10:36

Sorry. Félreolvastam a remény hevében. :hm:


Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.06.13., 10:39-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Edorn
avatár
Csatlakozott: 2005.08.26.
Hozzászólások: 1869

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Changeling: The Dreaming
WoD - Hunter: The Reckoning
Mutant Chronicles
#5637 Elküldve: 2006.06.12., 20:20

Karvek írta:

Gondolom ez, mint a varázstárgyas kiegészítés csak a Belső tagoknak szól. :?

 

Csak azt mondtam, hogy létezik, nem azt, hogy letölthető innen! :nemnem:


A legfontosabb törvény az örök változás törvénye, amely kimondja, hogy minden törvény változik

Vissza az elejére
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#5624 Elküldve: 2006.06.12., 07:44

Gondolom ez, mint a varázstárgyas kiegészítés csak a Belső tagoknak szól. :?


Vissza az elejére
Edorn
avatár
Csatlakozott: 2005.08.26.
Hozzászólások: 1869

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Changeling: The Dreaming
WoD - Hunter: The Reckoning
Mutant Chronicles
#5619 Elküldve: 2006.06.11., 10:19

Létezik teljes fordítás, csak hát ugye neten terjesztve nem igazán lenne legális... Valószínű ezért sem tolonganak a segítőkész emberek...  

(Egyébként az rpg.hu fórumán indult fordításról beszélek, ami végül el is készült, ahogy azt ott is olvashatjátok... Csak hát a DeltaVision végül mégsem adta ki, bármennyire is beígérte...)


A legfontosabb törvény az örök változás törvénye, amely kimondja, hogy minden törvény változik

Vissza az elejére
Alfdam
avatár
Csatlakozott: 2006.02.24.
Hozzászólások: 284

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer 40.000
Egyéb
WoD - Hunter: The Reckoning
#5618 Elküldve: 2006.06.11., 09:56

Max: Tolonganak az emberek az információval mi?:D:D:D  

Segítőkészségtől izzik a fórum. :twisted:


Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.06.11., 09:57-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Max
avatár
Csatlakozott: 2006.04.14.
Hozzászólások: 108

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#5566 Elküldve: 2006.06.08., 09:32

Léteznek fordítások, de azok tudtommal csak részletek. Teljessel még nem találkoztam.  

Ha valaki tud többet, nekem is szóljon!  

:)


Vissza az elejére
koldun
avatár
Csatlakozott: 2006.01.06.
Hozzászólások: 16

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#5563 Elküldve: 2006.06.07., 16:36

Kérdezem.


Vissza az elejére
caloway
avatár
Csatlakozott: 2006.01.18.
Hozzászólások: 1287

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Ars Magica
#5562 Elküldve: 2006.06.07., 16:29

koldun írta:

Üdv létezik valahol mage fordítás

 

 

Üdv  

 

Tudjuk. Vagy kérdezted?


Az elsõ pohár után olyannak látod a dolgokat, amilyenek,

A második pohár után olyannak látod õket, amilyennek szeretnéd õket,

A harmadik pohár után olyannak látod õket, amilyenek valójában,

S ez a legszörnyûbb dolog a világon...

Vissza az elejére
koldun
avatár
Csatlakozott: 2006.01.06.
Hozzászólások: 16

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#5561 Elküldve: 2006.06.07., 16:27

Üdv létezik valahol mage fordítás


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#5551 Elküldve: 2006.06.07., 00:54

Egy kis mintázat-tannal és alternatív kivintesszencia-elmélettel szolgál a http://www.evildrganymede.net/rpg/mage/m-prime.htm  

oldal.  

 

Kvintesszencia (Q): a világegyetemet alkotó energiafajta a létezés legalapvetőbb szintjén. Q nélkül nincs semmi.  

Mintázat: formába rendezett Q, minden mintázat más és más.  

- anyag-mintázat: élettelen anyagok mintázata  

- erő-mintázat: természeti erők mintázata  

- élő mintázat/élet-mintázat: élőlények mintázata  

- avatár-mintázat: az élőlények mintázatának része, az élőlényeket ez teszi egyedivé; a mágusokban különösen sokszínű ez a mintázat-típus. Az élőlény halálával nem szűnik meg, hanem továbbvándorol egy másik (éppen megfoganó/születő/felébredő*) élőlénybe. Minden élőlény nyomot hagy ezen a mintázaton, és ez továbböröklődik a következő élőlényre. Ez az oka az előző életeknek, túlélő ösztönöknek, deja vu-nek, a különös előérzeteknek stb. Ha valakiből lidérc lesz, nem hagy hátra efféle örökséget, az avatár-mintázat tisztán kerül új testbe. Amikor a lidérc a feledésbe vész, vagy felemelkedik, az öröksége ismét visszakerül a körforgása és egyesül az avatár-mintázattal.  

 

*a vélemények megosztottak e tekintetben  

 

NyQ - nyers kvintesszencia: minden mintázatot felépítő energia.  

NyÁ - nyers kvintesszencia-áramlás: az élőlényeken belül folyamatosan kering az NyQ, ez az élőt élővé tevő áramlás; megszüntével az élőlényből holt anyag (egyszerű NyQ) lesz.  

SzQ - szabad kvintesszencia: a mágusok avatár-mintázata képes az élő mintázat ellátásához szükségesen felül Q-t tárolni, ez adja az Avatár Háttér értékét.  

SzÁ - szabad kvintesszencia-áramlás: a világegyetemben keringő SzQ, mely az élőlényeken belül NyÁ-vá változik, majd onnan kilépve ismét SzÁ lesz.  

 

Tass: ahol az SzÁ erős, sűrű, a Q megszilárdulhat, és Tasst alkothat. Ez némileg SzQ és NyQ egyaránt, könnyebben és tartósabban épül be a mintázatokba, és a NyÁ-ra is különleges hatással van, így speciális célokra használható: a csodák eggyel alacsonyabb szinten megalkothatók segítségével. Minden Tass más hatásokhoz hasznos Q-t tartalmaz, egy temetőben például valószínűleg entropikus Tass van jelen, amit csak entropikus hatásokhoz lehet felhasználni. Ez az SzQ azonban kötött formában van, így felhasználható csodák alkotásához.  

Rezonancia: a dolgok, helyek, lények rezgése, egyfajta lenyomat. Tudat Szférával határozható meg egész pontosan, milyen (pl. fullasztó, émelyítő, inspiráló, összetartó stb.), de a kategóriája (entropikus, statikus, dinamikus) egy Eredet 1-es érzékeléssel is megállapítható.  

 

------------------------------------------  

 

Az Eredet szféra újragondolása  

 

Az Eredet Szféra röviden és tömören a kvintesszencia és a mintázatok közvetlen befolyásolására szolgál. Az alábbiakban az élő és élettelen mintázatok befolyásolására vonatkozó elméletet gondoljuk újra.  

 

Eredet 1:  

- Q érzékelése: a mágikus hatások megváltoztatják a SzÁ-t, a felébredett lényekben sűrűbb, hevesebb a NyÁ. A gócoknál hasonlóan heves vagy sűrű az SzÁ, és erős SzQ-ként csapódik le a tasszokban. A csodák szinte lüktetnek a NyQ-tól. A mágus ezen a szinten képes érzékelni mindezeket.  

- Q visszanyerése: a mágus képes önállóan visszanyerni elvesztett Q pontjait (az Avatár értékéig) egy góc közelében történő meditációval (Észlelés + Meditáció, 6-os célszám, +1Qp/siker a gócból kinyerhető maximumig). Góc hiányában a mágus megpróbálkozhat a SzÁ lecsapolásával, ám ez minden esetben VULGÁRIS!!!  

- Q tárolása: a mágus képessé válik az Avatár Hátterén túli Q tárolására, habár ezen a szinten még nem tudja feltölteni önállóan.  

- SzQ felhasználása: (opcionális; az alapkönyv szerint ehhez nem kell Eredet Szféra); a mágus élet-mintázatában vagy egy tass-ban lévő SzQ-t felhasználhatja a varázslás megkönnyítésére; legfeljebb 3-mal csökkenthető a célszám, Qp-nként eggyel.  

- SzQ merítése saját NyÁ-ból: a mágus saját életerejét Q-vá alakítva felhasználhatja azt az előbbi módon. Egy Egészség szint egy Qp-nak felel meg.  

 

Eredet 2:  

- Mintázat feltöltése NyQ-val: a mágus merít az SzÁ-ból annyi Q-t, amennyire szüksége van, s a megfelelő mintázat-szférával formált mintázatokat feltöltheti NyQ-val. Ezen a szinten gyakorlatilag a semmiből létrehozhatóak valóságos tárgyak, erők, akár élőlények is. Élőlények esetén beindul az NyÁ és a varázslat lejártáig ideiglenes avatár-mintázat is létrejön, ami a varázslat lejártakor visszakerül a körforgásba, mivel a NyÁ megszűnik. A mintázat mindössze a fenntartásához elég NyQ-t tartalmaz, ráadás SzQ nincs benne, de ha elég sok ideig fenntartjuk a hatást, az SzQ-t természetes módon kinyerheti a környezetéből. Az ilyen teremtett mintázatok gyógyításához kizárólag a megfelelő mintázat-szféra szükséges, az Eredet nem, hacsak nem a mintázatok szintjén keletkezett kár.  

- Ősenergia formázása: voltaképpen ugyanaz, mint az előző, csak mintázat-szféra nélkül a tisztán Q-ból álló, fénylő ősenergiát formázza a mágus. Ezáltal ősenergia-kardot, -nyilat, -csóvát, pajzsot és hasonlókat alkothat, ami kritikus sebeket okozhat a mágikus lényeknek és védelmet nyújt az ősenergia támadásokkal szemben. Mindenképpen igényel legalább 1 Qp-t (ha a hatóidőt megnöveljük sikerekkel, akkor annyival több Qp-t kell belekölteni)!  

 

Eredet 3:  

- SzQ átáramoltatása: a mágus ezen a szinten képes kiragadni egy mintázatból az SzQ-t, és átáramoltatni egy másik mintázatba. Az SzÁ-ból merítve a mintázatokba SzQ-t tölthet, vagyis a mintázat fenntartásához szükséges NyQ-n túli Q-t képes szabad állapotban tartani. Amikor valami elpusztul, megsemmisül, Q szabadul fel - ezen a szinten ezt a Q-t is felhasználhatja a mágus.  

- Mintázat feltöltése SzQ-val (elvarázsolás): a mintázatokba SzQ-t töltve jóval valóságosabb lesz az adott tárgy vagy élőlény, a fizikális valóságban alig történik látható változás (valamivel tisztábbnak, kifinomultabbnak tűnhet az élesebb szemlélőnek), annál inkább odaát: ugyanis a tárgy megjelenik a szellemvilágokban. Ezáltal kritikus sérüléseket okozhatnak a mágikus lényeknek (a normál lényeket/tárgyakat normálisan sebzik), és védelmet nyújthatnak a szellemvilágokból érkező támadásokkal szemben. Ily módon elvarázsolni valamit sohasem vulgáris!  

- Amulett/ketyere készítése: egy tárgy SzQ-ját olyannyira feltöltjük, hogy képes lesz mágikus hatásokat tárolni, ezáltal egyszer használatos csodák alkothatóak. Mindazonáltal a beléjük töltött SzQ bármikor kivonható és felhasználható más célokra.  

 

Eredet 4:  

- NyQ befolyásolása: a mágus ezen a szinten belenyúlhat az élettelen mintázatokba (anyag és erők) és a legalapvetőbb szinten képes beavatkozni annak rendjébe. A NyQ-t kivonva leépítheti azt, ilyenkor az energia visszaáramlik az SzÁ-ba, a mintázat megszűnik létezni.  

- Talizmán/készülék vagy varázstárgy/találmány készítése: egy tárgy NyQ-ját megnövelve tartósan elvarázsolt tárgyakat alkothat, amelyek képesek mágikus hatásokat is befogadni, mindazonáltal kritikus sérüléseket okoznak a természetfölötti lényeknek és védelmet nyújtanak azok támadásaival szemben.  

 

Eredet 5:  

- NyÁ befolyásolása: a mágus ezen a szinten belenyúlhat az élő mintázatokban keringő NyQ-ba. Az Eredet 4-es hatáshoz hasonlóan megszüntetheti azt, ilyenkor az élőlény meghal, holt anyaggá válik. Maga az avatár-mintázat ilyenkor sértetlenül továbböröklődik egy másik élőlénybe. Ha csupán lelassítja az áramlást, ellehetlenítheti mások számára a varázslást. Felgyorsítva az áramlást egy mágus Avatár hátterének értéke növelhető meg (mindazonáltal nem váltható ki ébredés ezen a szinten!!!).  

- NyÁ megcsapolása: a mágus megcsapolja az élőlények mintázatában áramló NyQ-t, a célpont élőlény kritikus sérüléseket szenved, s ha teljesen elfogyott az NyQ-ja, tiszta energiaként visszaáramlik a világegyetembe. Az avatár-mintázat ilyenkor szintén sértetlenül továbbvándorol.  

- Eleven csoda készítése: eleven csodák készíthetőek, mivel megnyílik a kapu az NyÁ előtt.  

- Paradoxon semlegesítés: a mágus képes úgy alakítani az SzQ-t, hogy semlegesítse a mintázatban felgyülemlő Paradoxont. A varázslatokból kivonja a Paradoxont és visszaáramoltatja azt a mindenségbe.  

 

Eredet 6: (a teljesség igénye nélkül)  

- Gilgul: az avatár-mintázatra is hatással lévő NyÁ befolyásolás.  

- Paradoxon átáramoltatása: ahogyan az SzQ-val 3. szinten, most a Paradoxonnal képes megtenni ugyanazt a mágus.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.06.12., 10:17-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 5 alkalommal módosították
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#5513 Elküldve: 2006.06.06., 13:37

Max írta:

 

NO és ezt hívják vérmágiának, de ne felejtsük el, hogy az élet ilyen szintő manipulációja és rongálása NEKROMANCIA!!!  

 

Szerintem...  

:mrgreen:

 

 

És akkor mi van? :hm: A Mage-ben nincsenek fekete és fehér köpönyeges varázslók... :D ...egyébként az okfejtésed helyes, ha az egészségszint/esszenciapont arányt nézzük... :sor:


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
Max
avatár
Csatlakozott: 2006.04.14.
Hozzászólások: 108

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#5509 Elküldve: 2006.06.06., 11:13

Nos, elméletileg mindent, ami élő, az élet szféra köt össze a kvintesszenciával, azon keresztül táplálkozik, növekszik, változik. Ergo az élet és a kvintesszencia között ez a szféra a kapocs. A vér pedig, mint egy élőlényhez tartozó "alkatrész" ugyanúgy az élet szférához tartozik.  

Alapesetben az élő dolgok és kvintesszencia között folyamatos az áramlás, az energia. Ahhoz, hogy ezt érezd, Ismerned kell a formáit az esszenciának, ehhez kell a forrás. És ugyebár forrással vonsz ki, töltesz be-ki-ide-oda kvintesszenciát.  

Ergo én azt mondanám, hogy vérből kinyerhető kvintesszencia life és prime segítségével, úgy, mintha csomópontnál lennél és onnan vonnád ki. Persze ez az élet olyan szintű manipulálásával jár, ami kárt okoz benne elméletileg.  

Játéktechnilkailag mondjuk úgy fogalmaznám meg, hogy egy egészségszintért egy kvintesszenciát kapsz. Persze kapcsolat, forrás és élet szférák kombinációjával ez másból is kinyerhető...  

NO és ezt hívják vérmágiának, de ne felejtsük el, hogy az élet ilyen szintő manipulációja és rongálása NEKROMANCIA!!!  

 

Szerintem...  

:mrgreen:


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#5495 Elküldve: 2006.06.05., 20:17

Saját véredből kivonni kvintesszenciát annyit jelent, hogy a véredet használod fókuszként és kvintesszenciát is beleköltesz a varázslatba. :) Nem kell hozzá se Élet, se Prime, hacsak nem olyan a hatás.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére
Alfdam
avatár
Csatlakozott: 2006.02.24.
Hozzászólások: 284

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer 40.000
Egyéb
WoD - Hunter: The Reckoning
#5494 Elküldve: 2006.06.05., 19:32

Max írta:

 

Szerintem nem prime, hanem life szféra kell hozzá elsődlegesen. Szerintm...  

 

 

Ez jó kérdés sztem.  

Melyik az elsődleges hatószféra ebben az esetben?  

Mert ugye kell hozzá mindkettő, mindenképp. A Life a vér-mintázat miatt, Prime pedig a kivonandó energia miatt.  

Melyik lesz az elsődleges Szféra in this case?


Vissza az elejére
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#5485 Elküldve: 2006.06.05., 17:44

Max - WoD-ban is... ;)  

 

Syrocco - Ahogy már Kravek is írta, fókuszként használhatnak vért, akár a sajátjukat is... :D ...de így konkrétan a vérmágiát WoD-ban a tremere-k által kidolgozott taumaturgiára értjük... ;)  


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.06.05., 20:55-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Max
avatár
Csatlakozott: 2006.04.14.
Hozzászólások: 108

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#5418 Elküldve: 2006.06.03., 09:24

Karvek írta:

A saját nagyravágyásuk és az örök élet utáni sóvárgásuk miatt lett vámpír a Tremer ház (Ars Magica) néhány tagja. Szvsz jól meg szívatták őket. :D...  

 

Minden mágus, prime szférával tud a saját véréből mágikus energiát kinyerni.  

 

 

ööö...  

Ars Magicanak nem sok köze van ám a wodhoz, de ezt már egy másik topicban kifiléztük.  

 

Szerintem nem prime, hanem life szféra kell hozzá elsődlegesen. Szerintm...  


Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.06.03., 09:24-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#5399 Elküldve: 2006.06.02., 11:13

A saját nagyravágyásuk és az örök élet utáni sóvárgásuk miatt lett vámpír a Tremer ház (Ars Magica) néhány tagja. Szvsz jól meg szívatták őket. :D  

Mikor egy mágus vámpírrá válik, meghal az avatárja így nem tud varázsolni. Ezt hidalták át a Taumaturgiával a Tremer vámpírok. :(  

A verbénák használnak vért a mágiájukhoz, fókuszként.  

Minden mágus, prime szférával tud a saját véréből mágikus energiát kinyerni.  

Szerintem. :hm:


Vissza az elejére
caloway
avatár
Csatlakozott: 2006.01.18.
Hozzászólások: 1287

Kedvenc szerepjátékok:
Shadowrun
Cyberpunk 2020
Ars Magica
#5377 Elküldve: 2006.06.01., 15:32

Syrocco írta:

Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ezek a "mage-ek" foglalkoztak vérmágiával? Ha jól tudom, a Tremere klán egy ilyen kísérlet eredménye...

 

Tudtommal nem.


Az elsõ pohár után olyannak látod a dolgokat, amilyenek,

A második pohár után olyannak látod õket, amilyennek szeretnéd õket,

A harmadik pohár után olyannak látod õket, amilyenek valójában,

S ez a legszörnyûbb dolog a világon...

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.06.01., 15:33-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Syrocco
avatár
Csatlakozott: 2006.05.28.
Hozzászólások: 55

Kedvenc szerepjátékok:
World of Darkness
Shadowrun
Call of Cthulhu
#5373 Elküldve: 2006.06.01., 14:49

Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ezek a "mage-ek" foglalkoztak vérmágiával? Ha jól tudom, a Tremere klán egy ilyen kísérlet eredménye...


Nem éget úgy semmi, mint az örök fagy,

Minden éjjel, ha az alvó nap magamra hagy.

Itt bolyongok, mert sorsom örök kárhozat,

Rettegsz tõlem, de én vagyok az áldozat.

Vissza az elejére
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#5305 Elküldve: 2006.05.29., 10:56

Max - Az ősesszenciát, a Forrás szférával nyerheted ki a környezetedből, amennyiben annak tartalma elég magas ehhez - ezt Forrás 1-essel lehet megtudni -, míg a Forrás 2-essel az ősesszencia tárolható mennyiségét növelheted meg, a Forrás 3-assal már csatornát nyithatsz egy Csomópont felé, míg 4-essel már szinte bármiből kinyerheted, azonban ez nagyon durva sérüléseket okoz a célpontnak... :D


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#5304 Elküldve: 2006.05.29., 10:51

Prime szférával lehet a környezetedből kivonni.


Vissza az elejére
Max
avatár
Csatlakozott: 2006.04.14.
Hozzászólások: 108

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#5299 Elküldve: 2006.05.29., 09:36

Kérdés uraim!  

A kvintesszenciát miből lehet növelni?


Vissza az elejére
DarkGOD
avatár
Csatlakozott: 2005.09.13.
Hozzászólások: 59

Kedvenc szerepjátékok:
World of Darkness
World of Darkness
World of Darkness
#5253 Elküldve: 2006.05.25., 20:37

Olman - Akkor sorry, valamivel nagyon összekevertem.  

 

A fontos megérteni, azt, hogy mageban teljesen mindegy mit varázsol a mágus a plusz időtartamot csak ki kell fizetnie és ennyi. Tehát, ha a mind-es példánál maradva nyomok egy int 10et, 10 sikerért akkor még kell gyűjteni 10 siker és akkor akár a hatás maradandó is lehet.


Vissza az elejére
Talley
avatár
Csatlakozott: 2005.08.30.
Hozzászólások: 661

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Vampire: The Masquerade
Egyéb
Egyéb
#5244 Elküldve: 2006.05.25., 13:35

az ami a fizikai tulajdonságokat növeli fejlettebb és erősebb mint ez az IQus. Mivel az tud maradandót is csinálni, ez meg csak ideigleneset.


Vissza az elejére
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#5243 Elküldve: 2006.05.25., 12:57

Olman - Szabálykönyvtől függetlenül jegyezném meg, hogy így kicsit erősnek tartanám a szférát és 3-as szint alatt biztosan nem engedném a növelést... ;)


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#5237 Elküldve: 2006.05.25., 11:59

DarkGOD írta:

Egyetlen hozzászólásom van az eddigiekhez. Olman: A mentális tulajdonságok növeléséhez 4-es és nem egyes elme szférára van szükség. Ez valahol nagyon el van dugva a könyvben, de benne van.

 

 

Mage 3. kiadású alapkönyv (a Tudat/Mind hatásai közt rögtön az első):  

 

[quote]  

Mind Empowerment  

The mage can even improve her Mental Attributes temporarily and artificially, although surpassing hum an limitations or supercharging her mind for too long can risk Pattern bleeding.  

 

Tudati megerősítés:  

Ideiglenesen és mesterségesen megnövelheti szellemi Tulajdonságait, ám az emberi korlátok átlépésével vagy tudata túlhajszolásával mintázat-vérzést kockáztat (lásd az Élet Szféránál).


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#5219 Elküldve: 2006.05.25., 06:34

DarkGOD - Én is... ;) ...csak szerintem nem azonos kiadásút nézünk... :D ...viszont, ha a szférák felépítését és logikáját nézzük, akkor 3-as szint... :)


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
DarkGOD
avatár
Csatlakozott: 2005.09.13.
Hozzászólások: 59

Kedvenc szerepjátékok:
World of Darkness
World of Darkness
World of Darkness
#5210 Elküldve: 2006.05.24., 19:44

Ismétlem: nem én találtam ki. A mage alapkönyben van benne.


Vissza az elejére
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#5208 Elküldve: 2006.05.24., 19:33

DarkGOD - Ahogy Élet 3-mal lehet a fizikai tulajdonságokat növelni, úgy Elme 3-mal lehet a mentális tulajdnoságokat... ;)


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
DarkGOD
avatár
Csatlakozott: 2005.09.13.
Hozzászólások: 59

Kedvenc szerepjátékok:
World of Darkness
World of Darkness
World of Darkness
#5203 Elküldve: 2006.05.24., 19:12

Egyetlen hozzászólásom van az eddigiekhez. Olman: A mentális tulajdonságok növeléséhez 4-es és nem egyes elme szférára van szükség. Ez valahol nagyon el van dugva a könyvben, de benne van.


Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.05.24., 19:12-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Max
avatár
Csatlakozott: 2006.04.14.
Hozzászólások: 108

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#5145 Elküldve: 2006.05.23., 11:18

Nyilván...  

Igaz. :leborul:


Vissza az elejére
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#5143 Elküldve: 2006.05.23., 11:16

Max - Az élet szférához még kell az átformálás utáni állapothoz tartozó szféra is... ;) ...ha például kővé, akkor Anyag... ;)


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
Max
avatár
Csatlakozott: 2006.04.14.
Hozzászólások: 108

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#5132 Elküldve: 2006.05.23., 07:50

Vagy egyszerűen, ha nem lecserélésnek, hanem átalakításnak nevezzük...  

Mondjuk elég magas élet szférával nem kell leszívnod aztán visszatötened, hanem azt mondod, hogy átformáltam... pont.  

Ha paranoiás vagy, megspékeled entrópiával, és kész.


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#5088 Elküldve: 2006.05.21., 20:59

Talley írta:

Olvasgatom folyamat. Csak ki tudja mikor jutok el majd addig a részig. És egyszerűbb és gyorsabb megkérdezni.  

 

Azt még valahogy értem, hogy a fizikális tulajdonságokat nem lehet 5 fölé növelni. De a mentáliakat nem. A 6os IQ csak azt jelenti hogy okos az illető, és ez valahogy fura hogy valami nagy egyetemes ellentmondást okozna. Max kiderűl hogy féltékenyek a Paradoxonok :D  

 

Egy másik kérdés: A megfelelő szférákkal akár ki lehet cserélni mondjuk minden vért is a testben egyszerre?  

---  

Ja és az Entrópiához tudok egy anime-t:D  

Még akár passzolna is nagyjából a WoDba.

 

Ja, bocsi... igaz... rosszul emlékeztem. Lehet a fölé is, ahogy az Életnél is, csak az Paradoxonnal meg mintázatvérzéssel jár.  

 

Entrópia 1 hatásának szvsz remek példája Dr. House. :D  

 

Elméletileg a mágiának csak a képzelet szab határt... de a teljes vércserlét szerintem fokozatosan lehet megoldani, hiszen az ember vér nélkül meghal. :)


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.05.21., 21:00-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Talley
avatár
Csatlakozott: 2005.08.30.
Hozzászólások: 661

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Vampire: The Masquerade
Egyéb
Egyéb
#5081 Elküldve: 2006.05.21., 18:25

Olvasgatom folyamat. Csak ki tudja mikor jutok el majd addig a részig. És egyszerűbb és gyorsabb megkérdezni.  

 

Azt még valahogy értem, hogy a fizikális tulajdonságokat nem lehet 5 fölé növelni. De a mentáliakat nem. A 6os IQ csak azt jelenti hogy okos az illető, és ez valahogy fura hogy valami nagy egyetemes ellentmondást okozna. Max kiderűl hogy féltékenyek a Paradoxonok :D  

 

Egy másik kérdés: A megfelelő szférákkal akár ki lehet cserélni mondjuk minden vért is a testben egyszerre?  

---  

Ja és az Entrópiához tudok egy anime-t:D  

Még akár passzolna is nagyjából a WoDba.


Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.05.21., 18:49-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#5079 Elküldve: 2006.05.21., 18:05

Talley írta:

De nem csak sima emberek vannak a világban. A többiek (vámpír, VF, múmia, tünde, varázsló, stb.) nem számít?  

Tudom hogy a sima emberekhez képest kevesen vannak, de az ő tudatuk nem számít?  

// a paradoxon részt nagyon még nem olvastam el. //  

 

a tulajdonság növeléssel bármelyik tulajdonságot lehet növelni?

 

 

A természetfeletti lények akarata is számít, így van, de mivel a föld népességének jelentős többsége egyszerű halandó, a konszenzuális valóságot az ő hitük, világnézetük határozza meg. A középkorban a babona volt az elfogadott és a tudomány volt a paradoxon-keltő, ma épp fordítva van.  

Ott a Technokrácia statikus valóságja, amit az emberek készséggel elfogadnak...  

 

Talley: olvasgass csak, mert az eddigi kérdéseidre az alapkönyv is választ ad.  

 

Élet 3: testi tulajdonságok bármelyikét lehet növelni siker/pont arányban. 5 fölé is mehet, de akkor mindenképp vulgáris.  

Tudat 1: mentális tulajdonságok bármelyikét lehet növelni siker/pont arányban, de csak és kizárólag 5-ösig.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére
Talley
avatár
Csatlakozott: 2005.08.30.
Hozzászólások: 661

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Vampire: The Masquerade
Egyéb
Egyéb
#5077 Elküldve: 2006.05.21., 17:34

De nem csak sima emberek vannak a világban. A többiek (vámpír, VF, múmia, tünde, varázsló, stb.) nem számít?  

Tudom hogy a sima emberekhez képest kevesen vannak, de az ő tudatuk nem számít?  

// a paradoxon részt nagyon még nem olvastam el. //  

 

a tulajdonság növeléssel bármelyik tulajdonságot lehet növelni?


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#5070 Elküldve: 2006.05.21., 13:29

Talley írta:

Elolvastam ezt a tulajdonságnövelő részt és egy valamit nem értek. A Paradoxonok nem akkor jelentkeznek, ha az emberek látják egy varázslat hatását és túlzottan is megmagyarázhatatlan?  

Tehát ha felviszem 6osra mondjuk valamelyik tulajdonságomat, de nem használom ki akkor nem okozok semmi olyant amivel felfigyelnének rá.  

 

Vagy igen?  

 

 

Paradoxon pontokat a következő esetekben kapsz:  

 

1.) Ha látják, hogy az ő valóságuknak ellentmondó jelenséget idézel elő. -- szemtanúk előtti vulgáris varázslás;  

(legmagasabb alkalmazott szféra szint + 1 Pp)  

2.) Ha a konszenzuális valóságnak ellentmondó jelenséget idézel elő. -- szemtanúk nélküli vulgáris varázslás; legmagasabb alkalmazott szféra szintnyi Pp  

3.) Ha kikerül az irányításod alól a varázslat, nem tudod uralni, vagyis balsiker esetén (az elszenvedett Pp-t lásd az alapkönyvben).  

 

A 2. esetben az alvók közös, kollektív tudatalattija ellen hatsz a varázslatoddal, kicsavarod a mindenki által elfogadott, egységes valóságképet a te akaratod szerint és az visszaüt rád.  

 

Ha természetellenes dolgot teszel, akkor az mindenképp vulgáris... de ha csak 5-ösre viszed fel, az még rendben van, ha nem látja senki. Sőt, NÉHA olyankor is, hiszen adrenalinlökettel, veszélyhelyzetben elképesztő fizikai teljesítményre képes az ember.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.05.21., 13:30-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Krilehor
avatár
Csatlakozott: 2006.05.17.
Hozzászólások: 1

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#5069 Elküldve: 2006.05.21., 09:06

Üdv!  

 

Bocs, hogy beleszólok.  

 

A sikeresen létrejött varázslat esetén valóban akkor okoz paradoxot, ha valaki számára túlzottan is hihetetlen ami történt, így a valóság visszahat a mágusra.  

 

Azonban technikailag is összejöhet paradox. A balsiker esetén. Ha balsikert dob a játékos miközben a karakter használ egy szférát, az olyan, mintha elrontaná a varázslást, ezért a valóság amelyet formálni szeretett volna visszaüt és létrejön a paradox.  

 

De természetesen ha tévednék kérlek javítsatok ki!!!


Vissza az elejére
Talley
avatár
Csatlakozott: 2005.08.30.
Hozzászólások: 661

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Vampire: The Masquerade
Egyéb
Egyéb
#5068 Elküldve: 2006.05.21., 08:51

Elolvastam ezt a tulajdonságnövelő részt és egy valamit nem értek. A Paradoxonok nem akkor jelentkeznek, ha az emberek látják egy varázslat hatását és túlzottan is megmagyarázhatatlan?  

Tehát ha felviszem 6osra mondjuk valamelyik tulajdonságomat, de nem használom ki akkor nem okozok semmi olyant amivel felfigyelnének rá.  

 

Vagy igen?  

---  

Ezt kihagytam: Hol lehet online Mage-t játszani?


Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.05.21., 09:03-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Talley
avatár
Csatlakozott: 2005.08.30.
Hozzászólások: 661

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Vampire: The Masquerade
Egyéb
Egyéb
#5067 Elküldve: 2006.05.20., 21:52

Na eddig kivégeztem az élet és az anyag szférákat és nagyon bejönnek :D  

És a legjobb hogy a rendszer engedné az olyant is mint Naruto-ban a bogaras srác:D


Vissza az elejére
Talley
avatár
Csatlakozott: 2005.08.30.
Hozzászólások: 661

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Vampire: The Masquerade
Egyéb
Egyéb
#5044 Elküldve: 2006.05.19., 17:20

na jó, a Szféra fejezet kicsit húzós :D a 13. oldalig jutottam. Mára elég volt.


Vissza az elejére
Talley
avatár
Csatlakozott: 2005.08.30.
Hozzászólások: 661

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Vampire: The Masquerade
Egyéb
Egyéb
#5041 Elküldve: 2006.05.19., 16:19

Na elkezdtem olvasni megint a mage-t.  

kérdés: hány szféra ismeretétől lesz erős egy varázsló? Tudom hogy nem csak a szférák számítanak, de kiváncsi vagyok hogy mennyi nehéz is sok szférát megtanulni és méginkább együtt kezelni.


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#4934 Elküldve: 2006.05.17., 10:57

Karvek írta:

Köszi az infókat. Sajnos a helyzet egy kicsit megváltozott. Természetesen nem az előnyömre. Így ez a terv kútba esett. :(  

Másik kérdésem: Meg akarom emelni a fizikális tulajdonságaimat varázslattal. Az emberi maximumig. Mennyi sikert kell elérni, hogy a hatás egy évig tartson?  

Gondoltam, hogy kifejlesztek egy rituálét amit minden évben magamra mondok. Ez járható út? :D  

 

 

Játható, persze...  

 

Élet (Life) 3 kell hozzá. Sikerenként egy ponttal növelheted meg egy testi tulajdonságodat, így először is annyi sikert kell összeszedned, hogy mindet 5-ösre tudd növelni.  

Ezután pedig a Szférák fejezetében leírtaknak megfelelően kell a szükséges sikereket meghatározni, vagyis az az előbbieken felül szerzett sikereket az időtartam meghosszabbítására szánod.  

 

Az időtartamra szánt sikerek száma - hatóidő  

0 siker - a forduló végéig  

1 siker - a jelenet végéig  

2 siker - egy teljes napig  

3 siker - egy egész történet  

4 siker - fél év  

5 siker - a Mesélő által megszabott időtartam erejéig.  

 

De ne feledd, hogy a balsiker durván visszaüt ilyenkor! A dobássorozatban az első utáni minden egyes dobás +1 lehetséges Paradoxon-pont a balsiker miatt összejötteken kívül!!! Alapból (tehát mindenképp) csak 3 jár a vulgáris dolog miatt, de ha balsiker jön össze mondjuk a hetedik dobásnál... akkor az...  

(3*2 + 2) + 6 = 14 Paradoxon pont és egyszerre visszaütött 10 pont fölött már mész a Paradoxon tartományba, ami nem egy vakáció :D Úgyhogy csak óvatosan... csökkentsd a célszámot, amivel csak lehet, és akkor összejöhet egy kis szerencsével.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.05.17., 11:03-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 2 alkalommal módosították
RedSign
avatár
Csatlakozott: 2005.08.31.
Hozzászólások: 871

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
#4932 Elküldve: 2006.05.17., 10:52

Kravek - Csakhogy ne minden NJK futkozzon megnövelt értékekkel... ;) ...igen járható út lenne, de akkor már miért nem növeled meg maradnadóan? :hm:  

 

Ezt én úgy kezelem a játékban, hogy az Élet 3-ik szintjét elsajátított karakter megnövelheti a tulajdonságait maradandóan (az emberi maximumig), ha minden egyes növelt pontért 5 sikert ér el a szféra alkalmazásakor!!! :akasztas: Valamint egy tulajdonsággal csak egyszer próbálkozhat, azonban minden egyes Élet szféra növeléssel még egyszer próbát tehet... ;) ...az emberi maximum feletti tulajdonságok pedig paradoxot generálnak, így nem javasoltak... :dead:  

Ez persze a játékban a karakternek megfelelően kell előadni... :sor:


Üdv,

RedSign

L.A.R.P.

Vissza az elejére
Talley
avatár
Csatlakozott: 2005.08.30.
Hozzászólások: 661

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Vampire: The Masquerade
Egyéb
Egyéb
#4929 Elküldve: 2006.05.17., 10:04

Persze NJK-nak:D


Vissza az elejére
Ugrás a(z) 1 2 3 4 oldalra
Ki van itt?
Jelenleg 13528 hozzászólás olvasható a fórumon.
Összesen 63 aktív felhasználónk van (inaktívakkal együtt: 647).
Jelenlévő regisztrált felhasználók:
.

Napi top hozzászólók