Moderátor: Niara
Ugrás a(z) 1 2 3 4 oldalra
Szerző Hozzászólás
Terkes
avatár
Csatlakozott: 2008.08.30.
Hozzászólások: 1

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Vampire: The Masquerade
Shadowrun
WoD - Mage: The Ascension
#12586 Elküldve: 2009.02.17., 19:37

Sziasztok!  

Tudom, hogy sokan, sok helyen kérték már ezt, és tudom, hogy nem éppen a legtörvényesebb dolog, és tudom, hogy nem sok esélyem van rá, de valaki jószándékú ember, akinek megvan a Mage magyarra fordítása, felvenné velem a kapcsolatot?  

Rendkívûl hálás lennék érte!  

 

Megvettem már a könyvet is angolul, hetek óta bújom, de vannak dolgok, amiket jobban megértenék magyarul. Egészen bizonyos, hogy nem lenne nálam rossz kezekben, rengetek örömet okozna nekem és csapatomnak!  

 

Elõre is köszönöm szépen!  

 

E-mail: fejes91 kukacka citromail pontocska hú  

 

ui. A segítõnek akár tudok némi szerepjátékos anyagot mutatni én is.


Szeretettel eszek retket.

Vissza az elejére
kalandvadasz
avatár
Csatlakozott: 2006.01.14.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#9583 Elküldve: 2007.02.20., 16:06

Mint a kis idézetbõl is látszik, a dolog elég felejtõs. Szerintem nem érdemes rajta gondolkodi; mert azon túl, hogy bazinehéz lenne, ki a franc csinálna ilyet, és miért? Puszta jószándékból?? Egy fõmágus, legalább 3-4 maxos szférával??? Ugyanmár.


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#9566 Elküldve: 2007.02.20., 13:28

Egyszer az RPG.HU-n foglalkoztak ezzel a kérdéssel, ahol Teron beidézett egy szöveget a Blood Treachery 81. oldaláról.  

 

Teron írta:

UNDOING THE CURSE (GOOD LUCK)  

 

Sooner or later, a mage who associates with vampires might ask the question, "Can I change this vampire back into a human being?"  

Mages who have attempted to bring some life back into the undead find their efforts ultimately for naught. A Life 4/Matter 2 Effect can bring about nearly any change the mage wishes. The atrophied organs will grow back. A heartbeat will resume, blood will flow, and the undead being will be alive again. For the night. Inevitably, no matter how many successes one rolls, no matter how well the Effect performs, the magic fades at the next sunrise. A few vampires, flush with new life, have greeted the sun, overjoyed with their new existence, only to discover that the magic doesn't quite last.  

Prime magic doesn't work all that well, either. Any attempts to negate the power of the blood either fail, send the vampire reeling into a comatose state or cause the Final Death.  

Why doesn't this solution last ? The answer is simple: Vampirism is a curse from God. Can you roll more successes than God?  

It is nearly impossible for a mage to have any lasting effect upon the state of vampirism. Only the vampire can attempt to change his cursed state. A mage's interference would be as fruitful as having a werewolf go on a Seeking for a mage would be — it just makes no sense whatsoever. Such a fundamental change must come from inside. The idea of a mage snapping his fingers and turning a vampire into a normal human being completely undermines the horror of the World of Darkness. From a storytelling perspective, it is a Bad Idea. From a gamemechanics perspective, it's more trouble than it's worth.  

The Vampire Storytellers Handbook mentions a possible means to restore vampires to mortality, but it requires Archmastery in the Sphere of Prime, as well as several other ancillary Spheres. Essentially, the mage must look back in time to the vampire's mortal state, rebuild her dead flesh, reanimate the body, restore the spirit from its corrupted state, halt the progress of undeath and fundamentally rewrite the vampire's soul and Pattern into a wholly different form. And every step of this process needs to be justified in some fashion through the mage's paradigm. Once again: Good luck.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2007.02.20., 13:31-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 6 alkalommal módosították
Coldheart
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 55

Kedvenc szerepjátékok:
World of Darkness
Warhammer 40.000
Call of Cthulhu
#9565 Elküldve: 2007.02.20., 13:21

Üdv.  

A Vampire -höz magyarul is megjelent Mesélõk könyvében van egy fejezet, ami Crossover-hez próbál szabályokat adni, abban benne van, hogy tudna egy mage halandót csinálni egy vámpírból.


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#9526 Elküldve: 2007.02.19., 14:46

A Blood Treachery-ben szerepel valami mágiaformula elméletileg... de ez lehet, hogy pletyka. Ellenben igaza van vadásznak, nem lett halandó.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére
kalandvadasz
avatár
Csatlakozott: 2006.01.14.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#9517 Elküldve: 2007.02.19., 07:38

Nem, nem tették, bár volt szó ilyesmirõl, de végül nem történt meg, a Horizont háborúban még mindig vámpír.  

 

A játékrendszert pedig továbbra se egy regénybõl vezessük le szerintem...


Vissza az elejére
suszi
avatár
Csatlakozott: 2005.08.30.
Hozzászólások: 929

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Vampire: The Masquerade
World of Darkness
Shadowrun
#9516 Elküldve: 2007.02.18., 22:50

Ha jól emlékszem a Vöröshalál karneváljának a végén Madeline Giovannit halandóvá tették. A pontos menetét nem ismerem.  

 

Mondjuk azt is meg kell jegyezni, hogy ezt a trilógiát kivették a "hivatalos" vampire történelembõl.


Vissza az elejére
kalandvadasz
avatár
Csatlakozott: 2006.01.14.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#9514 Elküldve: 2007.02.18., 21:09

Moonwolf: a dolog legenda szintjén létezik, tudtommal konkrétan még senkinek sem sikerült. Sok próbálkozá született (lásd tremere-ek) de igazán eredményes módszerre még nem találtak rá. Léteznek mindenféle félmegoldást kínáló rítusok egyes kiegekben, amelyek Élet, Szellem, Anyag meg talán Eredet szférákkal visszalakítják a vámpír halott testét emberivé, de ezek hatása, nos, nem éppen a legtökéletesebb.  

 

A Werewolfok hogy jönnek ide? Õk nem élõholtak, rájuk ez a módszer nem hat...  

 

vadász


Vissza az elejére
Csontrágó
avatár
Csatlakozott: 2006.08.05.
Hozzászólások: 63

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
World of Darkness
Ars Magica
#9513 Elküldve: 2007.02.18., 19:31

Üdvözlet!  

 

Azt olvastam valahol, hogy a mágusok akik elég nagy hatalommal rendelkeznek képesek a vámpirokat újra halandóvá tenni azt szeretném kérdezni, hogy ez hogyan lehetséges ill milyen szférák kellenek hozzá?? és vérfarkasokat is halandóvá lehet tenni így :hm:  

 

Tisztelettel Moonwolf


Egyedül vagyok... mégis féltek tõlem?

Vissza az elejére
Bakessz
avatár
Csatlakozott: 2005.10.10.
Hozzászólások: 14

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Demon: The Fallen
Egyéb
#9357 Elküldve: 2007.02.08., 20:01

Hálás köszönet! :sor:


I always hope for the best, but life has tought me to expect the worst.

Vissza az elejére
kalandvadasz
avatár
Csatlakozott: 2006.01.14.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#9312 Elküldve: 2007.02.07., 08:25

odin.kd: elvileg ugyanúgySzellem 1 Entrópia 1-gyel, mint életében - a dolog nem függ a célpont élésétõl vagy nem-élésétõl, a féregfetõzés a szellemi síkon nyilvánul meg, az pedig csak jóval a halál után oszlik el.  

 

Bakesz: a mesélõ jóváhagyásával a megfelelõ rezonanciájú Tass eggyel csökkenti egy varázslat létrehozásának célszámát. De nem ez létezésének fõ oka, sokkal inkább a mágia látványos befolyásolása. (pl. Statikus: visszarendezõdõ típusú rezonciával a mágiád a dolgok helyes kerékvágásba visszatérését fogja szolgálni: ha romboló mágiát akarsz használni, az nehézségedbe fog ütközni, a mágia nem lesz olyan hatákony, mint egy Dinamikus: pusztító típusú rezonanciájú mágus esetében. A dolog konkrét esetekben a Mesélõ belátásától függ, nem feltétlen befolyásol a rezonancia minden varit.


Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2007.02.07., 08:26-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 2 alkalommal módosították
Bakessz
avatár
Csatlakozott: 2005.10.10.
Hozzászólások: 14

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
WoD - Demon: The Fallen
Egyéb
#9278 Elküldve: 2007.02.05., 12:01

Szép jó napot!  

 

Egy mage játékosnak bizonyára triviális kérdésem lenne, de én szabálykönyv többszöri átbújása után sem találtam rá választ:  

A rezonancia számszerûsítve hogyan befolyásolja a mágus varázslását (célszámot csökkent? Plussz kockát ad? vagy mi?), és lehetséges-e tapasztalati pontból növelni?


I always hope for the best, but life has tought me to expect the worst.

Vissza az elejére
odin.kd
avatár
Csatlakozott: 2006.05.27.
Hozzászólások: 9

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#7789 Elküldve: 2006.10.10., 07:49

Köszönöm a válaszokat, nekem ennyi egyenlőre elég, a sámánunk a szellem Umbrában, az Euthanatosunk, pedig a Sötétben (U.) fog működni.  

 

Másik kérdésem lenne, h a féregfertőzöttséget mivel lehet érzékelni az illető halála után? (ha jól tudom, amíg él szellem1, entrópia1, ha nem így van, javítsatok ki!)  

 

Igen, ez egy elég szép összemosása a játékoknak, de van egy álomszóló alakváltó rokonsággal... :roll:


Vissza az elejére
kalandvadasz
avatár
Csatlakozott: 2006.01.14.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#7788 Elküldve: 2006.10.09., 21:44

"A különböző bolygók - értsd töredéktartományok - legtöbbjének is ugyanúgy van penumbrája, magas umbrája, mezsgyéje stb."  

 

NINCS!!!  

Éppenhogy írják a Book of Worlds-ben, hogy a Föld marhára egyedi jelenség, mert Penumbrája csak neki, és asszem a Holdnak van!!! Nem véletlen, hogy Gaia és Luna olyan kiemelt dolgok!! Csak nekik van elég erejük egy Penumbra "fenntartásához", vagy mi!  


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#7787 Elküldve: 2006.10.09., 20:32

kalandvadasz írta:

Olman: a függőleges tagozódás hibás. A Föld (helyesen Anyagi világ) kiterjed mind az alsó, mind a felső umbra területére is, így nem tudom, milyen alapon írtad a Közép-Umbra mellé?  

 

A vízszintes tagozódás tulajdonképpen helyes, annyiban szólnék bele, hogy Werewolf szerint van egy Membrán nevű valami a Near Umbra (Mage-ek között Middle Umbra) és a Deep Umbra között, ami azért érdekes, met Mage szerint a kettő nem is határos, köztük van az Aetherial Reaches és a Horizont...  

 

A werewolf- Umbra itten van: és marhára eltér a Mage-világképtől.  

 

Ezen belül a szilánk birodalmak sehol nem helyezkednek el, azok ugyanis nem a Közel-Umbra részei. A szilánk valóságok tulajdonképpen a bolygók és a föld Holdja. (Ha nagyon érdekel, írhatok róluk pár sort, de a Book Of Worlds egy-két oldalt szán mindegyiknek.  

 

SAját birodalomhoz kell Spirit 5 és Prime 4 vagy 5, istentelen mennyiségű siker, mégtöbb kvintesszencia és pár erős horgony (földi Node-forrás, ami folyamatosan táplálja a tartományodat, különben összeomlik.)  

 

Amennyiben csak egy földi zseb-dimenziót hozol létre az anyagi világban (pl. a Haláli fegyverben Colt lakókocsija, ami belül egy többszáz négyzetméteres palota :D :D :D :D )  

akkor oda csak Correspondence 4-5 kell, ÉS Prime 4-5, valamint megintcsak egy kvintesszencia-forrás.  

 

vadász  

 

 

Említettem, hogy a tagozódás mindenhol jelen van, csak azt akartam ábrázolni, hogy a felső a földi szokványos lét fölött van, az alsó alatta, a közép meg mellette. :D (bár magától értetődő végülis... no mindegy, majd készítek egyszer egy szép szemléletes modellt) Akartam szebb ábrát is, de nem lehetett. Szóval a valóságot gömbként kell elképzelni, tehát mindennek van egy felső és egy alsó része, amik között ott a középső...  

 

Én úgy vélem, az Aetherial Reaches a felső-umbrai része a Horizontnak, a Membrán meg a közép-umbrai... de lehet, hogy inkább olvasnom kéne, mint pofázni :P sok helyütt egyébként a M-t és a H-t egynek veszik. Hát igen, ez problémás kicsit terminológiailag...  

 

A különböző bolygók - értsd töredéktartományok - legtöbbjének is ugyanúgy van penumbrája, magas umbrája, mezsgyéje stb.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.10.09., 20:35-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 2 alkalommal módosították
kalandvadasz
avatár
Csatlakozott: 2006.01.14.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#7785 Elküldve: 2006.10.09., 19:07

Olman: a függőleges tagozódás hibás. A Föld (helyesen Anyagi világ) kiterjed mind az alsó, mind a felső umbra területére is, így nem tudom, milyen alapon írtad a Közép-Umbra mellé?  

 

A vízszintes tagozódás tulajdonképpen helyes, annyiban szólnék bele, hogy Werewolf szerint van egy Membrán nevű valami a Near Umbra (Mage-ek között Middle Umbra) és a Deep Umbra között, ami azért érdekes, met Mage szerint a kettő nem is határos, köztük van az Aetherial Reaches és a Horizont...  

 

A werewolf- Umbra itten van: és marhára eltér a Mage-világképtől.  

 

Ezen belül a szilánk birodalmak sehol nem helyezkednek el, azok ugyanis nem a Közel-Umbra részei. A szilánk valóságok tulajdonképpen a bolygók és a föld Holdja. (Ha nagyon érdekel, írhatok róluk pár sort, de a Book Of Worlds egy-két oldalt szán mindegyiknek.  

 

SAját birodalomhoz kell Spirit 5 és Prime 4 vagy 5, istentelen mennyiségű siker, mégtöbb kvintesszencia és pár erős horgony (földi Node-forrás, ami folyamatosan táplálja a tartományodat, különben összeomlik.)  

 

Amennyiben csak egy földi zseb-dimenziót hozol létre az anyagi világban (pl. a Haláli fegyverben Colt lakókocsija, ami belül egy többszáz négyzetméteres palota :D :D :D :D )  

akkor oda csak Correspondence 4-5 kell, ÉS Prime 4-5, valamint megintcsak egy kvintesszencia-forrás.  

 

vadász  


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#7780 Elküldve: 2006.10.09., 12:03

Karvek írta:

Ezen belül hol helyezkedhetnek el szilánk birodalmak?  

Esetlegesen hol és hogyan lehet teremteni saját birodalmat (labort, stb).  

 

 

Ezek csak nagyobb régiók, mint a különböző szférák a Földnél, sőt, azokkal is bizonyos mértékig kapcsolatban állnak... A töredéktartományok elhelyezkedése általánosságban szvsz nem nagyon függ a tagozódástól, de pl. ha az Erők töredéktartományára gondolsz, az pl. a Mars emlékezetem szerint és az a Horizonton helyezkedik el.  

 

Saját birodalom létrehozásához a Tellúria szellemanyagát megformázó Spirit 5 kell, meg gondolom még egyéb is (pl. Prime).


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.10.09., 12:06-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 2 alkalommal módosították
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#7779 Elküldve: 2006.10.09., 11:46

Ezen belül hol helyezkedhetnek el szilánk birodalmak?  

Esetlegesen hol és hogyan lehet teremteni saját birodalmat (labort, stb).  


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#7778 Elküldve: 2006.10.09., 09:44

kalandvadasz írta:

 

Szférák tekintetében is zavar van a dologban: mert elvileg az Asztrális síkra (ami elvileg a High Umbra) ugyebár Mind szférával lépsz át, de a többi két világba már Spirittel kell menned. Vagyis ha mentálisan vagy jelen a High Umbrában, akkor elvileg nem tudsz átmenni a másik kettőbe, ahhoz előbbb vissza kell térned a testedbe, és Spirit szférával próbálkozni...  

 

vadász  

 

 

Mind 3-mal átléphetsz a Felső-Umbrába.  

Mind 5-tel tudsz mozogni mindenhol az Umbrában, de testetlen tudatként, ami a mélyebb, távolibb régiókban igen veszélyes.  

Spirit 3-mal át tudsz menni a Közel-Umbrába (Penumbrától a Horizontig).  

Spirit 5-tel át tudsz menni a Mélyumbrába (a Horizonton túli Deep Umbra).  

 

Függőleges tagolódás:  

 

Felső-Umbra (Asztrális Umbra)  

|  

Föld -- Közép-Umbra (Spirituális Umbra - de ilyen néven nagyon ritkán használják)  

|  

Alsó-Umbra (Sötét Umbra)  

 

 

Vízszintes tagolódás:  

 

Föld - Mezsgye - Penumbra - Közel-Umbra - Horizont - Mélyumbra  

 

 

A tagolódás minden szintre érvényes, kisebb-nagyobb változtatásokkal, a Mezsgye alsó-umbrai részét például Szemfedőnek nevezik, a Felső-Umbrában pedig már szinte elhanyagolhatóan vékony a Mezsgye.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.10.09., 09:55-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 8 alkalommal módosították
kalandvadasz
avatár
Csatlakozott: 2006.01.14.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#7777 Elküldve: 2006.10.09., 08:59

(kicsit megkésett válasz :mrgreen: )  

 

odin.kd: A Három Világ között, ahogy a book of worlds nevezi őket, meglehetősen trükkös és problémás az utazás, mivel elég szabad paradigma és öntudat kell hozzá. Konkétan ennyit ír a könyv, és szerintem arra gondol, hogy ha elfogadod az Alvilágot (mer mondjuk Euthanatosz vagy) attól még nem feltétlen fogod elfogadni a Magasumbrát, és vica versa, egy lélekvándorlásban hívő Akasha nem fogja elfogadni a pokol létezését. És ha nem fogadja el, akkor nem tud belelépni.  

 

Szférák tekintetében is zavar van a dologban: mert elvileg az Asztrális síkra (ami elvileg a High Umbra) ugyebár Mind szférával lépsz át, de a többi két világba már Spirittel kell menned. Vagyis ha mentálisan vagy jelen a High Umbrában, akkor elvileg nem tudsz átmenni a másik kettőbe, ahhoz előbbb vissza kell térned a testedbe, és Spirit szférával próbálkozni...  

 

vadász  

 


Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.10.09., 09:00-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
odin.kd
avatár
Csatlakozott: 2006.05.27.
Hozzászólások: 9

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#6945 Elküldve: 2006.08.28., 10:18

Okés. Visszaolvasva tényleg így volt... minden megoldódott, mindenki boldog.:D  

 

Viszont újabb kérdésem lenne. Ugyebár a közeli Umbra 3 részből áll, az árnyékvilágból, ahol a wraitek vannak, az asztrálból, és a szellemumbrából. Na már most a 3 közötti utazás hogyan lehetséges? Jó, szellem 3, de van köztük mezsgye, vagy csupán könnyen átjárhatóak, mint a schengeni-egyezményben lévő országok?  

 

A másik, hogy az Umbrában mennyire lehet gyorsan haladni? (ugye vannak azok az ösvények) Ha elég profi szellem a vezető, akkor földrészek közötti utazás is lehet pár másodperces?  

 

Üdvözlettel!


Vissza az elejére
kalandvadasz
avatár
Csatlakozott: 2006.01.14.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#6926 Elküldve: 2006.08.24., 20:15

urphnrfgsrt... :akasztas:  

 

Idézet odin.kd-től: "A statikus-dinamikus tengely nem különbözik az egybevágó-vulgáris tengelytől?"  

 

Zanzásított idézet tőlem: De.  

 

Idézet Olmantól: "A vulgáris mágia az hatalmas változtatásokat idézhet elő, ezért dinamikus."  

 

Zanzásított idézet tőlem: Nem ettől dinamikus, mer' a sorcerer mágia is képes hatalmas változást okozni. Vagyis ne keverjük.  

 

Idézet Olmantól: "OK"  

 

Világos, vagy mutogassam is el?? :cry: :akasztas:


Vissza az elejére
odin.kd
avatár
Csatlakozott: 2006.05.27.
Hozzászólások: 9

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#6916 Elküldve: 2006.08.24., 16:28

Uhh... na most már nem értem mi a probléma!  

 

Mindaz amit Olman, mind amit Kalandvadász ír okés :mrgreen: részemről, mégis érzek némi "zavart az erőben" most akkor mi a probléma? Mert én már nem tudom...lehet, hogy nincs is! :sor:


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#6915 Elküldve: 2006.08.24., 12:38

OK... lehet, h én értelmeztem félre. Nem is magyaráznak sokat róla, de ezek szerint amit mondanak, az is félreérthető.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére
kalandvadasz
avatár
Csatlakozott: 2006.01.14.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#6913 Elküldve: 2006.08.24., 11:45

"A revised könyvben a bűbájosok (sorcerer) mágiáját nevezik így, és az egybeeső hatások előidézésére használt varázslási formát."  

 

A sorcererek mágiája nem mindig egybeeső, de mindig statikus, ezt is fontos kihangsúlyozni. Hiszen ők is tudnak tűzlabdát dobálni, ha szükséges, (paradoxont persze nem kapnak érte) ami aztán állatira vulgáris - mégis statikus mágiának nevezzük! Szerintem ezért nem jó egybemosni a két kifejezést.  

 

Mindamellett statikus mágiának nevezzük a vámpírok által használt különféle taumaturgikus ösvényeket, a giovanni nekromanciát, és a koldunizmust is. Namost ezek is bőségesen alkalmasak nagyon durván vulgáris effektek létrehozására - teleportálás, egész zombihadsereg teremtése, egy hegy leomlasztása... Azt hitem nem vita tárgya ez. Éppen ezért előterjeszteném megkülönböztetni statikus mágiát és egybeeső hatást - hisz a kettő gyakran nem ugyanaz.  

 

vadász


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#6909 Elküldve: 2006.08.24., 09:27

kalandvadasz írta:

Nem mindenkinek egyértelmű, hogy amikor a statikus szót használod, akkor a világról van-e szó, vagy a mágiáról... Mer ugya a statikus mágia létező fogalom, de elég messze áll a Mage-ek világától.  

 

A revised könyvben a bűbájosok (sorcerer) mágiáját nevezik így, és az egybeeső hatások előidézésére használt varázslási formát. A vulgáris mágia az hatalmas változtatásokat idézhet elő, ezért dinamikus. Ez a mágusok sajátja. Statikus mágiának tekintheti a mágus a többi természetfölötti lény trükkjeit. A mágusok saját metafizkai elméleteikből indulnak ki, ne feledjétek.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére
kalandvadasz
avatár
Csatlakozott: 2006.01.14.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#6908 Elküldve: 2006.08.24., 08:29

"Én épp fordítva mondtam. Ne keverd össze az embereket, mert még metafizikai válságba kerülnek itt nekem! "  

 

Jóvanna! :D A lényeg, hogy engem, meg odin.kd-t is láthatóan, kicsit zavar, hogy néha, néhol egybemossátok a kifejezéseket... Nem mindenkinek egyértelmű, hogy amikor a statikus szót használod, akkor a világról van-e szó, vagy a mágiáról... Mer ugya a statikus mágia létező fogalom, de elég messze áll a Mage-ek világától.  

 

Más, visszatérve a Dominó elvre, nekem újabb gondom van vele. Aszondják, ugye, hogy a durván egybeeső, de még nem vulgáris cuccoknál működik, amelyek erősen avatkoznak be a valóságba, és láthatóak. Tudna valaki nekem mondani 4-5 ilyet, ami nem illek bele simán a "vulgar without witness" fogalomkörbe? Mer én bárhogy gondolkodtam, némi entropikus mágián kívül (pisztoly tárjának felrobbantása, kocsikerék kipukkasztása, stb.) egy ilyet se találtam, és nekem ezek akkor már inkább a Vulgar szemtanú vélküli módozatába illenének be, ha nehezíteni akarnám az varázsló dolgot, és nem a Domino-effektet használnám rájuk...  

 

vadász


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#6906 Elküldve: 2006.08.24., 07:35

kalandvadasz írta:

odin.kd: igazad van, valóban más dolgot jelöl. De jelen kontextusban szándékoltan van egybeeső helyett dinamikus használva, stb.

 

Mármint hol??  

 

Olman írta:

A Mage-ben meg kétféle mágia van: statikus (egybeeső ) és dinamikus (vulgáris) mágia.  

 

Én épp fordítva mondtam. :D Ne keverd össze az embereket, mert még metafizikai válságba kerülnek itt nekem! :P  

 

Igen, az Umbrában alapból egybeeső minden (szvsz nem csak a sámáné, hiszen az Umbra attól jó, hogy nincsenek ott merev gondolkodású emberek, akik számára a csodák lehetetlenek. Az Umbra nem statikus), viszont az adott Tartomány törvényei szerint kell meghatározni, éppen mi minősül vulgárisnak. A paradigma nyilvánvalóan hatással van a varázslásra itt is. Mindazonáltal az alvók tudata itt már nincs jelen, az umbralakók tudatalattija meg egy kicsit szabadabb általánosságban. Azonban a részleteket tekintve valóban elég "merevek" tudnak ők is lenni. Vannak kedvelt és "tiltott" (nem úgy, hogy nem lehet hasznűlni, csak rohadt nehéz) Szférák is egyes területeken, ha jól emlékszem.  

 

 

vadász: kösz a kiigazítást a dominó-elvről, tévedtem akkor (rég olvastam azt a részt).


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.08.24., 07:38-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
odin.kd
avatár
Csatlakozott: 2006.05.27.
Hozzászólások: 9

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#6882 Elküldve: 2006.08.23., 13:08

kalandvadasz írta:

odin.kd: igazad van, valóban más dolgot jelöl. De jelen kontextusban szándékoltan van egybeeső helyett dinamikus használva, stb. Nemtom mér, Olman magyarázgatta, asszem neki így jobban tetszik... ennyi heppje meg hagy legyen, ha már csókos belső tag :mrgreen: :leborul2:  

 

 

:sor: Vagy úgy!:D Okés a dolog! :leborul:


Vissza az elejére
kalandvadasz
avatár
Csatlakozott: 2006.01.14.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#6872 Elküldve: 2006.08.23., 05:39

Karvek: miért ne működne az umbrában is??? Oda van tán írva, hogy ott nem működik??  

 

A dominó-elvnél tudtommal nem írnak ilyen "kiskaput" és később sincs említve ilyesmi, tehát még a saját sanctumodban is egy idő után nehezebb a varázslás.  

 

Elvileg.  

Merhogy hála istennek jókora betűkkel odaírták a Domino-effect mögé, hogy Optional rule, tehát aki baromságnak tartja (pl. én) az nem használja :D  

 

Őszintén szólva szerintem se nem hangulatos, se jobb szerepjátékra, se ötletesebb mágiákra nem ösztönöz, (mint teszi azt a paradox)csak egy újabb nyílvántartandó adat, amivel ráadásul a metafizikájával is vitába szállnék. Innentől pedig a dolgot hatályon kívül helyeztem.  

 

És hogy hol tud egy mágus dominó-effect nélkül mágiázni? Helyileg sehol, nem írnak ilyet. Viszont felhívnám a figyelmet két mondatra a szabályból:  

 

"Storytellers should only count those Effects that cause massive change, such as pipes bursting, tires going flat and ammo dumps exploding."  

 

illetve  

 

"Coincidences that no one sees — sensory magic, Attribute increases, objects disappearing into pockets — should not increase the difficulty at all."  

 

Magyarul nem minden egybeeső mágia számít, csak ami komoly változást okoz, ÉS látható. Ennek fényében meg főleg nem használom azt a szabályt; mer olyan öszvér. Most mit is akartak ezzel a készítők??? Hangulatossá tenni??  

 

vadász


Vissza az elejére
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#6871 Elküldve: 2006.08.23., 04:24

Vadász: Ha jól értem akkor a dominó elv az umbrában is érvényesül?  

Akkor milyen helyen tud egy mage korlátlanul varázsolni?  

Azért kérdezek, mert ezeket a könyveket nem ismerem. De megpróbálom beszerezni. :D


Vissza az elejére
kalandvadasz
avatár
Csatlakozott: 2006.01.14.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#6864 Elküldve: 2006.08.22., 21:15

odin.kd: igazad van, valóban más dolgot jelöl. De jelen kontextusban szándékoltan van egybeeső helyett dinamikus használva, stb. Nemtom mér, Olman magyarázgatta, asszem neki így jobban tetszik... ennyi heppje meg hagy legyen, ha már csókos belső tag :mrgreen: :leborul2:  

 

Karvek:  

Karvek írta:

 

Szerintem a Kesztyűn kívül nem érvényesül az emberiség tudatalattijának a hatása. Bármennyit varázsolhatsz az Umbrában  

 

 

Tévedsz, az Umbra világát is köti bizonyos metafizika, ha akarod, nevezd Gaia tudatalattijának, vagy az Umbroodok tudatalattijának, ahogy akarod, de a lényeg, hogy ott is megkülönböztetünk egybeeső és vulgáris mágiát. (Fontos: amit egy sámán csinál, az ott MINDIG egybeeső; de ha tök ugyanazt csinálja pl. egy hermészi, az nem feltétlen.) Hogy mi a vulgáris, és mi nem, az attól függ, melyik umbrában vagy... Bővebben a Book of Worlds, ill. a The Spirit Ways az irányadó, ezek kb. leírják, melyik umbrában mi hogy van.  

 

vadász


Vissza az elejére
odin.kd
avatár
Csatlakozott: 2006.05.27.
Hozzászólások: 9

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#6860 Elküldve: 2006.08.22., 12:54

Karvek írta:

Odin.kd: Itt nem a paradoxonról van szó, hanem a varázslást követő célszám módosulásáról.

 

 

Én sem a paradoxon miatt írtam, hanem a szerintem eltérő taxonómia miatt(statikus-dinamikus, vulgáris-egybevágó), a px-os dolgokat csak a konkretizálás miatt kerekítettem oda. :roll:


Vissza az elejére
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#6859 Elküldve: 2006.08.22., 11:41

Odin.kd: Itt nem a paradoxonról van szó, hanem a varázslást követő célszám módosulásáról.  

 

Olman: Az előző példámban én is így számoltam. A +3 a 6db varázslatból jött. :D  

 

Szerintem a Kesztyűn kívül nem érvényesül az emberiség tudatalattijának a hatása. Bármennyit varázsolhatsz az Umbrában  

Tartományokban pedig azoknak a megteremtői határozzák (ták) meg a dolgot. Nem biztos, hogy tudatosan, de amikor megalkották az ő elképzelésük lett irányadó. Értéke nullától a végtelenig terjedhet. (Lásd: Techno labor vagy Doisetep)  

Gondolom ezen okok miatt költöznek a nagyhatalmú varázslók oda.  


Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.08.22., 11:47-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
odin.kd
avatár
Csatlakozott: 2006.05.27.
Hozzászólások: 9

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#6858 Elküldve: 2006.08.22., 11:31

Olman írta:

Karvek írta:

Hiába statikus egy varázslat, a célszám növekedni fog 2 varázslatonként +1-el.  

Dinamikus varázslatok pedig nem növelik a célszámot, mert mindig visszaugrasztják a valóságot? :Hm...:

 

 

Erre jutottunk :)  

 

 

:sor:  

 

:hm: ...De! A statikus-dinamikus tengely nem különbözik az egybevágó-vulgáris tengelytől?  

Úgy értve, hogy az első a varázslat módját jellemzi (statikusra képesek a Sorcerer-ek, akik halandók, ha jól tudom, meg a vámpírok diszciplínái is ennek minősülnek, és nem járhat -elvben- paradoxon utánuk, mert a "valóság kiskapuit keresik"...), míg a másik a dinamikus mágiára vonatkozik, amiről eggig is beszéltünk... :hm:  

 

Vagy nem? :hm:


Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.08.22., 11:34-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#6857 Elküldve: 2006.08.22., 11:07

Karvek írta:

Hiába statikus egy varázslat, a célszám növekedni fog 2 varázslatonként +1-el.  

Dinamikus varázslatok pedig nem növelik a célszámot, mert mindig visszaugrasztják a valóságot? :Hm...:

 

 

Erre jutottunk :)  

 

Az előző hozzászólásomban csak azt akartam elmondani, hogy a tulajdonságnövelés szintén mágia, és jár érte +célszám a diminó hatáshoz.  

 

Arra kéne választ találni, hogy vajon a rendházakban, szentélyekben, Umbra-tartományokban, ahol szinte folyamatosan váltják egymást a hatások, érvényesül-e a dominó hatás.  

Szvsz nem, kizárólag az anyagi világ, a statikus valóság csesztet vele, a fent említett helyeken pedig a mágus paradigmája - vagyis nem a statikus valóság - uralkodik.  

Sajnos a statikus valóságban, hívők jelenlétében végrehajtott hatások csupán egybeesőek, ugyanúgy érvényes rá a dominó-elv.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.08.22., 11:14-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 7 alkalommal módosították
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#6853 Elküldve: 2006.08.22., 07:59

Hiába statikus egy varázslat, a célszám növekedni fog 2 varázslatonként +1-el.  

Dinamikus varázslatok pedig nem növelik a célszámot, mert mindig visszaugrasztják a valóságot? :Hm...:


Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.08.22., 07:59-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#6852 Elküldve: 2006.08.22., 07:33

A mágia változtatás, tehát a tulajdonságnövelés is ugyanúgy mágia. A Mage-ben meg kétféle mágia van: statikus (egybeeső ) és dinamikus (vulgáris) mágia.  

Az egybeeső mágia olyan változás előidézése, amely a mágus közreműködése nélkül is létrejöhetne. Itt nincs semmilyen valósághajlítgatás, esetleg csak pöccintés. A vulgáris mágia pedig olyan, amely akkor és ott nem lenne lehetséges, de a mágus akarata meghajlítja a valóságot és lehetővé válik. Azonban amikor visszaugrik a a meghajlított valóság a merev formájába, jól állonvágja a mágust (Paradoxon).  

 

A tulajdonságnövelés nem vulgáris, ha  

 

- fenntartod az egyensúlyt a fizikai tulajdonságaid növelésénél (egyikből leveszel annyit, amennyivel a másikat növeled),  

- érzékelésnél nem mész az emberi korlátok fölé.  

- illetve, ha a környezet lehetővé teszi (kultusz, hívők, saját szentély, rendház stb.)  

 

Más esetekben elvileg vulgáris.  

 

OFF:

Húú... van bekezdés!!!

OFF vége


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.08.22., 07:39-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 4 alkalommal módosították
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#6850 Elküldve: 2006.08.22., 05:25

Valaki meg akarja növelni a fizikai tulajdonságait az emberi maximumra. Plusz a szellemi képességeit is növeli ugyanazon a helyen. A következő varázslatra +1 célszámot kap. Ezt bárhol csinálja a módosítót, megkapja. Minél többet varázsolnak egy helyen annál nehezebb az akaratodat a valóságra ráerőltetni. Ez nem függ össze a besimuló mágiával.  

A vulgáris hatások ezt a módosítót le nullázzák (lentebb így lett megállapítva). Tehát megnöveled a három fizikai és mentális tulajdonságodat külön-külön. Utána lősz egy tűzlabdát +3 módosítóval nehezítve, begyűjtöd a paradoxon pontokat és a területen megint lehet normálisan varázsolni. :)  

 

Micsoda kombó. :D  

 

szerintem


Vissza az elejére
odin.kd
avatár
Csatlakozott: 2006.05.27.
Hozzászólások: 9

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#6849 Elküldve: 2006.08.21., 22:52

...visszatérve...  

 

Olman írta:

Látható véletlenek... hát... a könyv egybeeső mágiát mond, nem látható véletleneket. Elvileg maga a valóság rázkódik össze a dominó hatástól, nem a szemtanúk miatt jön össze a dolog. A valóság meg mindent lát! :)

 

 

...OK, az, hogy a "láthatóság" nem befolyásol, hogy nem csak az entrópiára érvényes(az én példám is előhozott azért több szférát:D), meg az is OK, hogy a véletlenek meglovaglása az egybeeső mágia, de ez igaz akkor is, ha egy tulajdonságot növelek? (hisz tulajdonképpen annak a személynek nem csak lehetne olyan erős az a jellemzője, hanem lehet is)... most több konkrét példa nem jut eszembe (pedig nem akarok a tulajdonságnövelésen lovagolni :cry: ), de nincsenek bizonyos esetek, amikor ez a szabály nem érvényes?  

(E nélkül is éppen elég nehéz a szerencsétlen felébredt élete :akasztas: ...tudom, sötétség világa... :dead: :twisted: :-? :cry: vagy én vagyok még túl lágyszívű?!? :eztnemhiszemel: :eztnemhiszemel: :eztnemhiszemel: )  

 

...ha szőrözésnek, vagy felesleges kérdésnek ítélitek, szóljatok :leborul: :leborul2: :leborul: ... hisz Olman mester már megállapította (nagyon helyesen), hogy még kezdő vagyok a szférákat illetően... :-?  

 

üdv


Vissza az elejére
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#6839 Elküldve: 2006.08.21., 10:44

Igen, nincsenek sokan és én sem tartozom közéjük.  

Egyenlőre! :D  

Viszont Eredet 4 szférával el kell gondolkodnom, hogy érdemes-e erre tovább gyúrni. Esetleg ezt a rengeteg xp más dolgokra elszórni. :)


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#6838 Elküldve: 2006.08.21., 09:54

Az alapkönyv szerint Eredet 5-ös hatással a még el nem sütött, de éppen elsütésre váró hatás Paradoxon pontjait semlegesítheted (voltaképpen adsz neki egy kis kvintesszenciális hitelkeretet :P). Tehát az Eredettel nem utólagos, hanem megelőző Paradoxon-semlegesítést lehet végrehajtani. De ettől függetlenül működhet a dolog, amit kigondoltál. Csak nem sokan vannak, akik ilyen Szféraszintekkel rohangálnak.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.08.21., 09:56-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 3 alkalommal módosították
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#6837 Elküldve: 2006.08.21., 08:27

Folytatnám akkor a logikai sort. A vulgáris varázsaltért kapott paradoxon pontokat eltüntetjük Eredettel. :D  

Áttételesen Eredet szférával csökkenthető a területre ható varázslási módosító. ;)


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#6836 Elküldve: 2006.08.21., 07:33

Elfogadható elmélet szerintem, hogy egy vulgáris hatás sztornózza a dominóhatást. Ám a vulgáris hatásra még ugyanúgy vonatkozik a célszámnövekmény!!!  

 

Nem csak Entrópiával lehet véletleneket meglovagolni. Maga az egybeeső mágia a véletleneket használja ki, azok köntösébe bújtatja a hatást. A könyvben pl. egy Erők hatás van leírva. Leszakadt, szikrázó elektromos vezeték + szivárgó gáztartály. A mágus vár, amíg a vezeték be nem lobbantja a gázt, akaratával pedig sokszorosára növeli a robbanás erejét. :)  

 

Látható véletlenek... hát... a könyv egybeeső mágiát mond, nem látható véletleneket. Elvileg maga a valóság rázkódik össze a dominó hatástól, nem a szemtanúk miatt jön össze a dolog. A valóság meg mindent lát! :)


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.08.21., 07:36-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
odin.kd
avatár
Csatlakozott: 2006.05.27.
Hozzászólások: 9

Kedvenc szerepjátékok:
Egyéb
Egyéb
Egyéb
#6835 Elküldve: 2006.08.20., 20:25

AVE!  

 

Ez a 2 varázsonként +1csz., nem csak a látható véletlenekre vonatkozik? :hm:  

 

Azaz egy vulgáris hatás úgy is annyira megkavarja a szőttest, hogy jár érte paradoxon :twisted: , és ezzel kicsapja a valóság bosszúját, így nem zavar be máshová.  

 

Ugyan így a nem érzékelhető egybeeső hatások (pl.:érzékelés megnövelése tudat 1-el) sem növelik a káoszt, mert a kutya sem veszi észre őket, csak nézik, hogy: "ejj, ennek milyen jó füle/szeme/stb.-je van" (persze csak 5-ig való növelésnél).  

 

Legalább is nekem így állt össze (főleg, mivel ezt, a +1-es szabályt, ha jól emlékszem, az entrópiánál olvastam és a véletlen-halmozással kapcsolatos). Tehát ez nálam olyanra érvényes, amikor pl.: módosítanak egy tócsát és elesik az ellen, utána valaki előránt egy üveget a zsebéből(ami azelőtt nem volt ott, de lehetett volna...), és a harmadik, aki ellen "pont" selejtes volt a lőszer, amikor rálőttek :pisztoly: , így nem talált, már +1-et kap...  

 

... :hm: vagy az is lehet, hogy ez csak entrópia közbenjárásakor játszik? :nemnem2: sztem nem, de lehet, h nincs igazam ...  

 

Persze ez mind csak egy ötlet.:D  


Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.08.20., 20:28-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#6800 Elküldve: 2006.08.18., 10:02

Lol.  

Amikor 15 fekete selyem pizsamás alak lopakodik felénk kardokkal, olyankor van vissza tartó erő. :D  

Sajna csak egy db alapkönyvvel rendelkezem, így csak azt tudom bújni szegényes angol nyelvtudással. :?  


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#6796 Elküldve: 2006.08.18., 08:01

Hivatalosan az általam leírtak léteznek (bár lehet, h van más alternatíva is, csak én nem tudok róla... lapozgasd fel a storyteller's handbookot meg a st's companiont, hátha akad benne valami erről, bár kétlem). Játszani úgy játszotok, ahogy godnoljátok - a szórakozás és az élmény a lényeg, nem a szabálykodás. :)  

 

Persze, a mágusokat valahogy vissza kell fogni.


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.08.18., 08:03-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 1 alkalommal módosították
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#6794 Elküldve: 2006.08.18., 06:08

Mesélőnk hullámzó szövetnek ábrázolta a Q áramlást, ami körül vesz és mi a részei vagyunk.  

Valaki varázsol, új hullámot gerjeszt. A vulgáris varázslás nagyot ránt a szöveten és hatalmas hullámot kelt, amire felfigyelhetnek a paradox szellemek.  

A hullámokat pedig kilehet oltani ugye. :D  

Az elért eredményem. Eredet 4 hatással 2 sikerenként 1 módosítót tudok levenni. Ha elrontom a dolgot a paradox mellet szféra szintnyivel nő a módosító.  

Azért jó tisztában lenni dologgal, hogy ez a szabályok szerint nem működne.:)  


Vissza az elejére
Olman
avatár
Csatlakozott: 2005.09.05.
Hozzászólások: 127

Kedvenc szerepjátékok:
WoD - Mage: The Ascension
Codex
World of Darkness
#6788 Elküldve: 2006.08.17., 13:03

Jaaa :) Jó ötlet. De mivel a Prime effect maga is mágia, nem lehet eloszlatni varázslatokat vele. A valóság szöveteit lehet erősíteni Prime 2-vel, ellenvarázsláskor, vagyis egy pár pillanatra befeszít a valóság és kibírja az ütést. Ilyenkor ez mindig egybeeső (akárhány Q-t raknál bele), viszont játéktechnikailag az ellenfél varázslásának célszámát növeli - megnehezítve a hatás létrejöttét.  

 

Szerintem nincs rá mód, hogy takaríts a hatásaid után, a rezonanciát leplezheted (asszem Prime-mal és Minddal), ami megtörtént, azt már nem tüntetheted el. Legfeljebb időhatással meg nem történtté teheted, de az meg nem használ neked, ráadásul temporális zavarokat kelt. :P Szóval használd ki inkább a csökkentő módosítókat, és végezz gyorsan! Viszont jó hír, hogy a rituálék is egyetlen varázslásnak számítanak.  

 

A valóságnak nem az a gond, hogy más a Q áramlás, hanem az, hogy ezt természetellenes, nem várt módon idézik elő. Pl. bizonyos mértékben azzal is változtatod a Q áramlását, ha eszel. Az nem mágia, mégis áramlik beléd bizonyos Q (ami nem elég szabad ahhoz, hogy felhasználd a varázsláshoz, viszont elengedhetetlen az életfolyamatok fenntartásához, vagyis az életmintázatod Q áramlásának fenntartásához. Ha éhezel, akkor az áramlás gyengül, ha eszel, az áramlás helyreáll, esetleg megnő, ha jó kaját ettél. :D ("tök jól érzem magam, ilyen jót régen ettem"))


"Lángra lobban a köneny, élenynyel lévén érintkezésben, egy berzszikra által, sõt némely testeknek, pl. az érenyszivacsnak pusztán jelenléte által is. (Innen némelyek gyulanynak is hívják)."

- újkori magyar vegytani leírás

Vissza az elejére Ezen üzenetet legutóbb Ismeretlen, 2006.08.17., 13:09-kor szerkesztette. A hozzászólást összesen 4 alkalommal módosították
Karvek
avatár
Csatlakozott: 2006.04.24.
Hozzászólások: 31

Kedvenc szerepjátékok:
Warhammer fantasy
EarthDawn
Warhammer 40.000
#6781 Elküldve: 2006.08.17., 11:07

Ezeket a csökkentő tényezőket ismerem, de nem beszéltünk a varázslásról. :D  

 

Egy helyen sokat varázsolok, ezért 2 varázslatonként 1-el nő a célszámom. Ha Eredet szférával eloszlatom a mágiát, akkor visszacsökken a célszám?  

Azonnali hatású varázslatot alkalmazok, Eredettel el lehet oszlatni a maradványait?  

Ha nincs maradvány, tehát a Q áramlás olyan, mint régen akkor van célszám növelés vagy nincs?  

 


Vissza az elejére
Ugrás a(z) 1 2 3 4 oldalra
Ki van itt?
Jelenleg 13528 hozzászólás olvasható a fórumon.
Összesen 63 aktív felhasználónk van (inaktívakkal együtt: 647).
Jelenlévő regisztrált felhasználók:
.

Napi top hozzászólók